Beste allemaal
In augustus maken wij met onze twee kinderen van 10 en 13 jaar een rondreis in Zuid Afrika. Bijna alles is geboekt. We hebben alleen nog de laatste twee nachten in te vullen.
Van 31 aug t/m 1 sep verblijven wij in het Gomo Gomo Reserve in Klaserie Game Reserve. Op 3 sept in de avond vertrekken wij pas vanuit Jo’burg naar huis.
Iemand een idee om die twee dagen in te vullen? Meteen naar Jo’burg rijden op 1 sep en daar nog twee dagen doorbrengen of op ons gemakje naar Jo’burg en ergens onderweg nog 2 nachten door brengen? Zo ja, waar? En wat is er in die omgeving te doen?
Alvast bedankt!!
Groet, Patrice
ja, kan beide, je kan in Joburg de stad verkennen met de HOHO bus bijvoorbeeld en een dagje Magaliesbergen, Hartebeespoor doen, De Wild cheetah research centrum aan doen, met de kabelbaan naar boven op de berg, lekker lunchen in Lepard lodge. Of nog een dagje Pretoria doen. Of naar Culligan diamanten mijn.
Of via Magoesbaskloef (Tzaneen) en Bela Bela (Modimolle) naar OR Tambo gaan.
Ach er zijn zoveel mogelijk heden
Bedankt voor je reactie Annemieke!
We twijfelen over Jo’burg ivm de veiligheid. Vandaar dat we dachten dat het misschien leuker/beter zou zijn om onderweg nog ergens twee nachten te verblijven.
Wildparken hebben we genoeg in onze reis zitten, dus dat hoeft niet perse.
Ik ga eens kijken naar jouw andere opties! Pretoria is misschien ook nog wel leuk om mee te pakken…
Nogmaals bedankt!
De veiligheid in Joburg, valt best mee, je kan shoppen in Sandton, Mandela plein, daar is het veilig en in de buurt kan je op de HOHO bus opstappen. De Wild research is geen wildpark zoals Kruger, en interessant ivm de cheetah, Ann de Wildt probeert al tientallen jaren de luipaard te behouden.
Niet in Township rondlopen, maar die liggen buiten de stad en ook niet naar Braamfontein, daar is het niet veilig. Maar daar komen jullie gewoon niet. En overdag is het gewoon goed hoor. Ook Pretoria moet dan oppassen.
Hebben jullie geboortewijzen etc, voor jullie kinderen??? Anders komen ze niet IN ZA. Suc6
Ok, dat is goed om te horen! Magoebaskloof ziet er trouwens ook erg mooi uit, dus misschien dat we daar wel door heen gaan rijden en daar twee overnachtingen doen onderweg naar Johannesburg.
Waar zou jij dan aanraden om te overnachten?
We zijn inderdaad op de hoogte van de geboorte certificaten. Morgen ga ik onze gemeente bellen om de internationale certificaten aan te vragen. Van de week gaan we ook de inentingen en het internationaal rijbewijs halen… het kan maar beter allemaal geregeld zijn, ook al duurt het nog even… 
Inentingen zijn zeker niet nodig hoor. En nu ook is het geen malaria seizoen(alleen in Kruger in de zomer, het is nu winter) . Dus dat scheelt weer.
magoesbaskloof is een leuk B&B namelijk Viewpoint guesthouse, ze hebben geen website, maar ze zijn op Facebook te vinden. Boek Dan via fb bij Nina. Een mooie plek. Dit is ook en dichtbij http://www.magoebaskloofcanopytour.co.za
Dank voor de tip: ik ga even naar de B & B kijken!
Qua inentingen werd ons alleen DTP aangeraden. Kindereren zijn nog beschermd maar wij niet meer. Malaria moeten we nog even overleggen met de GGD maar ik begrijp van jou dat het niet nodig is…
Ik ga even kijken ook naar de canopy walk. Ik zag dat er ook thee plantages enzo zijn, misschien ook wel leuk om te bezoeken en lekkere rooibos in te slaan 
De echte rooibos kan je makkelijk bij iedere supermarket kopen. Maar de rooibos groeit eigenlijk in de Kaap.
Ik vind het vreemd dat de GGD dat aanraad, maar ja… Alleen in net regenseizoen is er een laag risico malaria in Kruger. En in augustus is het de droge tijd, dus geen malaria
We moeten ook nog overleggen over malaria pillen hoor. We moeten ons reisschema nog voor leggen en wie weet zegt de GGD ook wel dat het niet hoeft…
de GGD zegt altijd dat je alles moet nemen, dus kijk maar
Hoi,
Toevallig heb ik net gisteren een reactie gehad van de GGD.
Ik had een mail gestuurd omdat wij ook in augustus naar Zuid Afrika gaan 
Malariapillen hoef je inderdaad niet te slikken, maar ze raden wel aan om in te enten voor DTP.
Wie weet zien we elkaar nog in Zuid Afrika Patrice 76!
Succes met de laatste voorbereidingen!
Groet,
Petra
Ok wel DTP, en weet je ook waarom? Is niet nodig hoor. Wij hebben dat nooit gehad namelijk. Het eten is hier super goed en veilig. En jullie zeker weten niet op plekken wat je wel e.v. Ziektes kunnen oplopen.
Wat leuk Petra dat jullie ook naar zuid Afrika gaan! Gaan jullie ook met kinderen? En welke route?
Wij hebben aanstaande vrijdag een thuisbezoek van thuisvaccinatie.nl (zij werken met de richtlijnen van LCR/GGD). In de mail staat DTP en Hep A maar Hep A is waarschijnlijk niet nodig (ook omdat er een tekort aan Hep A vaccins is op het moment en dan geven ze dat advies helemaal niet voor laag risico landen).
Malaria wordt vrijdag besproken aan hand van reisschema. Ik denk dat we het niet hoeven ivm winter maar wil dit vooral voor de kinderen toch echt zeker weten!
Hoi Patrice,
Ja wij gaan met de kinderen en mijn ouders 
Een hele happening.
Vooral omdat mijn vader niet durft te vliegen en ze daarom nog nooit buiten Europa zijn geweest.
Om die reden ook gaan wij geen rondreis doen, maar verblijven we maar op 2 locaties.
Waarvan in ieder geval 1 toplocatie, al zeg ik het zelf 
We zitten op een park van ongeveer 1000 hectare in Hoedspruit.
Hier lopen de wilde ongevaarlijke dieren vrij rond.
Onze verblijf heeft een privé zwembad waar met droogte zebra’s en giraffen uit kunnen drinken.
Nu betwijfel ik of ze dat ook doen als er in het huis 2 kinderen op en neer rennen, maar goed het idee is wel erg leuk.
En het lijkt me gewoon heel leuk dat je zelf op stap kunt om en nabij je eigen huisje.
Wij gaan daarom eerst 3 dagen Johannesburg doen (hier hebben we in ieder geval 3 nachten geboekt, maar ik denk dat we ook Pretoria gaan bekijken), daarna gaan wij door naar Hoedspruik. Via de panoramaroute. Vanuit ons huisje daar willen wij dagtochten gaan maken naar Jessica de hippo, het Krugerpark (waarschijnlijk gaan we hier meerdere dagen heen), andere natuurparken, opvangcentra voor wilde dieren etc. Ik heb een hele informatiemap ontvangen die ik nog helemaal in mijn hoofd heb zitten. Maar ik weet wel dat we ons niet hoeven te vervelen.
Na Zuid Afrika vliegen wij nog door naar Dubai. Hier gaan we nog even 3 dagen genieten alle gekkigheid die Dubai te bieden heeft.
Wat wordt jullie route?
Wow, dat klinkt ook geweldig!
En wat een ervaring ook voor je ouders…
Ik ga met mijn man en onze twee kinderen van 10 en 13 jaar oud. Wij zijn 16 jaar geleden al eens samen in Afrika geweest en dat heeft toen zo’n indruk gemaakt dat we heel graag de kinderen dit wilden laten beleven.
Wij gaan wel een rondreis maken. Globaal is onze route:
Aankomst Jo’burg dan meteen door naar Golden Gate Highlands National Park.
Daar twee overnachtingen in Clarens.
Dan door naar Royal Natal National Park (ook Drakensbergen). Verblijven daar in Thendele Camp midden in het park.
Ook 2 nachten.
We willen in deze twee parken vooral veel auto rondritten maken en natuurlijk wandelingen maken!
Dan door naar St. Lucia waar we 3 nachten verblijven. Hippo Boot tour staat op het programma evenals een snorkel trip. En natuurlijk het Isimangaliso Wetland Park verkennen met onze eigen auto.
Daarna naar Hluhluwe-Imfolozi Park waar we 2 nachten verblijven.
Daarna 1 overnachting in Swaziland in het Mlilwane Sanctuary WildLife Park.
Dan naar het zuiden van Krugerpark waar we net buiten het KrugerPark in Marloth Park verblijven in een prive huis (denk dat het net zoiets is waar jij het over hebt in Hoedspruit. Ook hier lopen de ongevaarlijke dieren vrij rond). Plan is om dan met onze eigen auto Kruger in te gaan.
Dan vertrekken we voor 2 nachten naar Sabie om de Panorama Route te rijden.
Vervolgens verblijven we 1 nacht in het Manyeleti Private Game Reserve (Pungwe Bush Camp) waar we voornamelijk safaris gaan maken.
Dan 1 nacht in het Hippo Pool resort in HOedspruit. Daarna weer 1 nacht in een Private Game Reserve in Klaserie (GomoGomo) en vervolgens hebben we dan nog 2 nachten voordat we terug vliegen naar Amsterdam. (En dat is waar deze vraag over begon). Ik denk dat we 1 nacht in de Magoebaskloof gaan doorbrengen en 1 nacht bij/in Pretoria en misschien nog de Culligan Diamantenmijn gaan bezoeken.
Wij hebben er ook heel veel zin in!!
Ook een internationaal rijbewijs is zonde van het geld en de foto’s
Hoeft gewoon niet meer, word nooit naar gevraagd en krijg steeds
meer het idee dat het jarenlang gewoon geldklopperij geweest is
van de ANWB!
Veel planplezier!