Ik ben van België naar Istanbul gefietst en blijf zeker nog een maand hier. Ik probeer een wegwijs te vinden in de visa jungle voor Centraal-Azië. Ongeveer eind februari vertrek ik naar Ankara, voor nog wat visa en dan naar de kust van de Zwarte Zee naar Georgië. Verder door Armenië naar Iran. Door Noord-Iran naar de “Stan”-landen: Turkmenistan, Oezbekistan en Tadjigistan. Dan China binnen om naar Noord-India te gaan. Waarschijnlijk dwars door de Himalaya naar Kashmir, omdat Tibet niet haalbaar zal zijn (enkel duur reizen met gidsen enz.). Per land heb ik ongeveer een maand tijd, dus als alles lukt, ben ik tussen augustus en oktober 2013 in Noord-India. Ik reis met een heel klein budget (5 euro per dag), kampeer vaak wild of woon bij couchsurfhosts in de steden. Ik vermijd openbaar vervoer; enkel in noodgevallen of om sneeuwbergen te overbruggen. Zijn er wereldreizigers/fietsers onderweg in dat stukje van de wereld die tijd? Ik ben heel flexibel, heb een deel van de reis samen met anderen gedaan, een deel alleen. Ik reis hoe dan ook naar Azië, maar het zou leuk zijn een stuk ervan samen te kunnen fietsen. Mijn blog: bikenomadism.wordpress.com
Beste Inge,
waar ben je nu? Ben je nu in je eentje aan het fietsen? Ik zou graag op skype met je willen praten, als zich voor jou de gelegenheid voordoet. Dus wat is je skypenaam? Ik ben monalisa42.
Laatste vraagje: hoe oud ben je? het lijkt me leuk om een stuk met je mee te fietsen, dus ik wil graag contact met je.
Ik heb momenteel geen Skype. Mijn Facebook vind je via de contactgegevens op de blog. Ik ben 28 en nog tot midden februari in Istanbul. Van hier vertrek ik, voorlopig alleen, naar Ankara en dan naar de Zwarte Zee. Heb je een Facebook profiel ofzo?
Ja ik heb facebookprofiel:Yael Nadine Guery
verder ben ik wel van plan spoedig te gaan (test-)fietsen. En ik houd je belevenissen trouw bij op je blog, spannend en onderhoudend. Hoe is het nu in de koude besneeuwde bergen? Ik hoop dat je nu niet alleen bent in die omstandigheden!
liefs, bekwaam