Rondreis Azie zijderoute

Beste allemaal,

Ik ben van plan om dit jaar voor een langere tijd te gaan reizen. Ik ben nu het een en ander bekijken als mogelijk reisplan. Graag wil ik zoveel mogelijk over land doen, dit vind ik de leukste manier van reizen. Na een beetje rondkijken op internet zag ik de zijderoute. Nu is mijn vraag. Is het mogelijk om met een backpack de zijderoute te doen. Is er openbaar vervoer/hostels? Hoe zit dit met visums, van te voren aanvragen of kan het ook aan de grens of in het buitenland? Ik heb het dan over de landen:

Turkije, Iran, Turkmenistan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrgyzstan, China, Tibet and Nepal.

Vervolgens wil ik via Nepal, India en Myanmar richting Thailand etc.

Ik zag ook een aantal bedrijven die een soortgelijke tour aanbieden maar ik lees verschillende verhalen over dit soort bedrijven iemand ervaring hiermee?

Graag hoor ik het.

Matthijs

Hoi Matthijs,

Wij hebben ook ditzelfde plan, maar dan van Iran naar China. Ik kan maar heel weinig informatie vinden op internet, dus mocht iemand goede informatie hebben van een geschreven blog oid, dan hoor ik het ook graag.
Iemand toevallig ervaring van het huren van een auto?

Kristel

Hoi Matthijs en Kristalj,

Ook ik ben van plan om van de zomer vanuit Nederland over land te reizen en de Zijderoute te volgen.
Het plan is om via Turkije, Iran, Turkmenistan, Oezbekistan, Kazachstan naar China te reizen en het liefst via land met de trein.

Heeft iemand van jullie al meerdere dingen hierover uitgezocht of de reis zelf al gemaakt?

Ik hoor het graag!

Groetjes, Tim

Nee helaas!

Beste Tim,

ik heb hetzelfde plan voor komend jaar, dus ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen! Heb je de reis gemaakt? Zo ja, dan wil ik er alles van weten :).

groetjes Aafke

Beste Aafke,

Ik heb afgelopen jaar inderdaad de zijderoute gevolgd! Helaas ben ik door een veranderd beleid niet China ingekomen, maar ik was gelukkig vrij dichtbij gekomen in het Tian Shian gebergte in Kazachstan.
Als je meer wilt lezen kan ik je verwijzen naar mijn blog: timbijpostopreis.waarbenjij.nu

Mocht je meerdere vragen hebben dan is dat totaal geen probleem! Een ander Nederlands stel is door middel van mijn blog en informatie ook deze reis aan het doen en zijn inmiddels in Oezbekistan!

Veel plezier met lezen en plannen!

Groetjes, Tim

Bedankt voor je snelle reactie Tim!
Ik ga me eens verdiepen in je blog en dan kom ik zeker bij je terug :slight_smile:

Hoi Tim,

ik heb een hele zaterdagavond en zondagochtend gelezen in je blog! Wat een werk heb je daaraan besteed zeg! Echt heel handig voor mensen die een vergelijkbare reis willen gaan maken :thumbsup:.

Mijn plannen zijn vooralsnog heel vaag. Ik wil ook een half jaar onbetaald verlof nemen en naar het Midden Oosten. Verder kan het nog alle kanten op. Ik ben heel erg benieuwd naar de kosten van je reis. Ik realiseer me dat dat natuurlijk heel persoonlijk is en afhangt van allerlei keuzes die je maakt tijdens het reizen, maar zou je een globale inschatting kunnen maken van wat het je in totaal heeft gekost? Dan heb ik een beetje een idee welk bedrag ik in ieder geval op mijn spaarrekening moet hebben :).

Ik weet niet of het mogelijk is om een PB te sturen als je die informatie liever niet openbaar maakt?

Groetjes Aafke

Hoi Aafke,

Dat is geen probleem!

Groetjes, Tim