Van Denpasar naar Ubud, vervoer en leuke hostels?

Hallo!

Eind juli ga ik deelnemen aan een vrijwilligersprogramma voor zeeschildpadden op Nusa Penida (via Kilroy Travels, misschien mensen die dit al gedaan hebben…?! :D).
Dit start met een introductieweek in Ubud, op 27 juli. Ik ben van plan via Denpasar te vliegen. Nu vraag ik me af wat de goedkoopste/makkelijkste/leukste manier is om van Denpasar naar Ubud te komen. En zijn er mensen die mij leuke adresjes kunnen aanraden voor hostels oid in Ubud? (of Denpasar, afhankelijk van welke vlucht ik boek)

Ik ben nog nooit eerder in Azie geweest, dus alle tips zijn welkom :wink:

Goedkoopst is lopen denk ik. En wat vindt je leuk. Makkelijkst is een taxi vanaf DPS. Altijd onderhandelen over de ritprijs of de meter aan laten zetten.
Ritprijs zal rond IDR 200.000 zijn (schatting)

Via Wereldwijzer app

Voor 200.000 rp kom je ongeveer vanuit de stad Denpasar naar Ubud (al denk ik dat

Voor 200.000 rp kom je ongeveer vanuit de stad Denpasar naar Ubud (al denk ik dat dat meestal meer kost), het vliegveld ligt zuidelijker en de ritprijs zal hoger liggen.

Vanaf het vliegveld kun je geen metertaxi nemen. De prijzen liggen vast, de rijden alleen coupon taxi’s. Je koopt een bonnetje bij de uitgang van het vliegveld en je wordt naar de taxi geleid.

Als je naar de doorgaande weg loopt, kun je wellicht wat goedkopers vinden. Maar er rijden daar weinig metertaxis.

Ik zou niet met het OV van het vliegveld naar Ubud gaan. Dan moet je van het vliegveld naar Denpasar, twee keer overstappen, naar Gianyar en daar nogmaals overstappen.

Andere optie is dat je eerst een nacht (of twee) doorbrengt in de buurt van het vliegveld (Kuta, Sanur, Semiyak) en dan met een busje van bijvoorbeeld Perama verder reist. Tickets zijn te koop bij de tourist information counters op elke straathoek.