Van Colombia naar Panama

Hallo,

Wij reizen al enkele jaren rond in Argentinë, Chili en Bolivia maar dit jaar willen we van Colombia naar Midden Amerika.
Heeft er iemand informatie over boten tussen Colombia en Panama, we moeten onze camper verschepen en de camper is te groot voor in een container te vervoeren. Vorig jaar was er het bedrijf Hornlinie, met Ro/ro schepen, maar die zijn gestopt. Alle info is welkom

Groetjes,

Jos Balemans

Hi,

Ik vroeg me af of het jullie is gelukt om naar Panama te reizen vanaf Colombia. En zo ja; hoe, wat, waar en hoed duur? Ik heb geeb camper dus dat zal het een stuk makkelijker maken

Thanks a lot.

Gr,

Robin

Hallo,

Wij zijn inderdaad van Colombia naar Panama gegaan met de boot. Het is een heel gedoe en het kost veel geld maar we wilden naar Midden-Amerika. We zijn gegaan met Wilhelmsen-Wallenius (de enigste optie), 3 dagen bezig geweest in de haven en dan een dag varen. Wij zijn met het vliegtuig naar Panama gegaan en na 2 dagen de auto gaan ophalen in de haven van Colon.

Groetjes,
Jos

1 like

Hi Josmobiel,

De meest economisch manier om je voertuig te verschepen van Colombia naar Panama is inderdaad met “Roll on Roll o Sea” scheppen nadeel je moet je sleutel achterlaten.
Om jou Camper te vervoeren van Cartagena naar Panama, neemt contact met Naves, hoofdkantoor in Bogota, je betaalt per m3 ongeveer 50 US$

Naves : BOGOTA, Carrera 12 No.79 - 32 4th Floor
Tel (571) PBX: 3172400 - 3172459 - 3172470 - 3173499
Groetjes,
Yanet


www.reizenincolombia.nl

Hi,

Wij hebben onze auto verscheept van Carthagena naar Colon, op dit moment staat onze auto in Austin, Texas USA. We zijn verscheept via NAVES, agenten voor Wilhelmsen maar wij zijn rechtstreeks naar Naves, Carthagena gegaan en hebben inderdaad 50 US dollar betaald per m3. We vonden het een hele dure trip maar ja, het was de enige manier om met de auto in Centraal Amerika te geraken. In oktober gaan we terug naar Mexico en Guatemale en Belize, die landen hebben door tijdsgebrek niet kunnen doen en daarna gaan we de States doen. Misschien gaan we daarna wel terug naar het Zuiden en verschepen de auto weer want we blijven heimwee hebben naar Zuid Amerika, vooral naar Argentinië.

Jos

Waar ben je eigenlijk … nog in Nederland, USA, Colombia of Panama…
Naves kan ik niet vinden op de kaart

Yanet
www.reizenincolombia.nl

Hey,

Wij zijn momenteel terug in België en onze auto staat in Austin, Texas. In Oktober gaan we terug naar Texas, pikken onze auto op en gaan naar Mexico, Guatemala en Belize voor ongeveer 6 maanden. Naves is een shipping agent voor Wilhelmsen/Wallenius en zit in Carthagena/Colombia. Ze regelen je overtocht, de douaneformaliteiten en al je papieren voor de haven en de drugscontrole enz…

Groetjes,

Jos

Ik wil graag met je mee denken maar het is erg onduidelijk! wil je aub duidelijk formuleren wat je precies wilt weten.

Hallo,

Mijn vraag naar informatie is al van juli vorig jaar, inmiddels zijn we in Colombia geweest en hebben onze auto verscheept dus informatie over dit onderwerp hebben we niet meer nodig. Toch bedankt.

Groetjes,
Jos