Van Chiang Mai naar Vientiane

Hallo,

Binnenkort ga ik samen met een vriend backpacken door Azie. Hij begint iets eerder in Thailand terwijl ik naar Laos zal vliegen. Ik vlieg op Vientiane en dat is ook waar wij willen meeten. Hij zit daarvoor in Chiang Mai en mijn vraag is of er een makkelijke manier is om van Chiang Mai naar Vientiane te gaan. Het enige wat wij kunnen vinden zijn hele onhandig manieren met heel veel bussen of omwegen. Bij voorbaat dank.

Hee Machiel,

Misschien onmogelijk, maarrr…

Het is erg avontuurlijk om vanuit Chiang Mai naar Laos te gaan. Je gaat de grens over bij Chiang Kong, en bij Huay Xai schijn je dan een boot te kunnen nemen naar Luang Prabang. De meeste mensen gaan vanuit daar naar Vang Vieng, en van daaruit weer naar Vientiane.
Ik zou die route absoluut samen met je reismaat doen.

Ik heb de laatste drie steden bezocht, en ik moet zeggen: Vientiane is verreweg de minst aantrekkelijke van de drie (om niet te zeggen: saai).
Nong Khai er tegenover aan de Thaise kant is alweer vele malen leuker.

Hans.

1 like

Een paar jaar terug was men gestart met een nonstop busdienst van Chiang Mai naar Vientiane, maar weet niet of deze nog steeds bestaat of inmiddels alweer opgeheven is…

Vientiane vind ik overigens wel een erg leuke stad met een aantal interessante bezienswaardigheden. Je kan er ook een fietstour boeken, zie **HIER
**
Ook vind je er goede restaurants waar je heerlijk kunt eten voor lage prijzen.

1 like