Van chiang mai naar koh samet

hoi allemaal

weet iemand hoe je van chiang mai naar koh Samet komt ? wat is de makkelijkste manier ? en hoe kom je weer terug in bangkok of weet iemand een ander leuk eilantje die je makkelijk kan berijken van chiang mai en dicht bij bangkok ligt ??

alvast bedankt !!!

Groetjes
Erwin

Je zou van Chiang mai op bangkok kunnen vliegen en daar zijn er genoeg optie’s om naar Koh samet te gaan. Je zou vanaf de Eastern bus terminal (ekamai) kunnen gaan met de bus(drie uur), die stopt voor de pier (ban pe) en dan de ferry(45 min) nemen. Je kan natuurlijk ook vanaf de luchthaven met een taxi gaan, weet niet wat dit kost. Denk dat dit de snelste optie is.

Vliegtuig naar Bangkok is ongetwijfeld het snelst. Om wat geld te besparen kun je ook de nachttrein Chiang Mai-Bangkok nemen en dan verder naar Koh Samet. Bespaar je niet alleen op het vervoer (trein is goedkoper dan vliegtuig) maar ook op het verblijf (geen hotel nodig, je slaapt in de trein). Tweede klas met airco is prima te doen!

okej bedankt voor jullie tips kan je een beetje makkelijk aan trein kaartjes komen ? of moet je dat van te vooren reserveren ?? en kan iemand mij misschien een mooi leuk hotteltje vertellen in bangkok ? ik had zelf Baan Dinso hotel ingedachten maar is die een beetje goed ??

Treinkaartjes zijn heel gemakkelijk te verkrijgen. Ben zelf even op en neer naar het station geweest met de tuktuk. Dit doe ik meestal een dag of twee van tevoren. Verder geen ervaring met het genoemde hotel.

Maar houd er wel rekening mee dat nachttreinen in met name juli en augustus wel eens volgeboekt kunnen zijn, helemaal als je kort voor vertrek boekt.
Andere hotels waar je eens naar kunt kijken: Trang Hotel of Swana Hotel.