Van Buçaco naar Porto

Dag iedereen,

Ik ga volgende week met mijn vriendin een rondreis doen in Portugal. Het doel van deze reis is ietwat avontuurlijk; namelijk de avond zelf beslissen wat we ‘morgen’ gaan doen. Uiteraard maken we nu een lijst met wat er allemaal te zien is per regio. Momenteel hebben we nog niet veel in de regio tussen Buçaco en Porto. Hebben jullie tips?

Ik had gedacht aan Aveiro, maar dat is een stad en dus liever niet; aangezien we bij aankomst in Porto daar een citytrip doen. Dan had ik gedacht aan een rondzit in de Douro valei (vanaf Castelo de Paiva), maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat ik nog niets heb tussen Buçaco en Castelo de Paiva!

Kan iemand mij dringend helpen? :slight_smile:

Groetjes en bedankt!

Dag Mathijs

Jullie zouden in Aveiro kunnen overwegen om naar Costa Nova te gaan. Een heel mooi dorpje gelijk aan de kust met heel mooie geveltjes.
Een hele goede van jullie is om de Douro vallei te doen. Denk er eens over om het per trein te doen :slight_smile:

Als jullie nog vragen hebben verneem ik het graag.

Groeten uit Noord Portugal

Rob

PS als jullie in het noorden zijn denk er eens over om ook nacional parc peneda-geres te bezoeken. Een geweldige plaats waar je terug gaat in de tijd en o zo mooi!
kijk ook maar eens op Redirecting...

We zijn met een huurauto die we moeten afgeven in Porto, dus met de trein zit er niet in… We gaan ook niet noordelijker dan Porto aangezien we van Lissabon komen. Lijkt je de dourovalei vanaf Castelo de Paiva naar Porto doenbaar met de auto?

Dag Mathijs

Da’s een hele mooie optie zelfs!
Heb zelf ook op de N108 daar gereden en die is erg goed en gaat mooi langs de rivier. Doen zou ik zeggen :slight_smile:

Veel plezier op jullie vakantie en misschien zien we jullie nog eens in het noorden.

Groetjes Rob

Dankje Rob, de N108 is dus een mooie rit, op zo’n antwoord zat ik te wachten! Nu, over de streek ten zuiden daarvan (en ten noorden van Luso/Buçaco)… Er moeten toch mooie dorpjes, uitzichtpunten, stuwmeren of iets anders te zien zijn?

Hm, echt veel volk is hier precies niet :slight_smile: Jammer… Ga nog eens heel erg hard op zoek moeten gaan denk ik!