Van Brisbane naar Darwin

Hallo,

Wij gaan over 2 weken rondreizen naar azie en australië om rond te reizen. Wij verwachten rond mei in australie aan te komen en hadden dan het idee om van Brisbane naar Darwin te toeren in een wicked van/ mini van. We willen langs de kust reizen en ook Cairns meepikken. Nu vragen wij ons af of dit te doen is in 4 a 5 weken. Heeft iemand deze route afgelegd?

Groetjes Amanda en Bernd

Het is in 5 weken wel te doen. Wij hadden 3 weken voor Cairns-Alice Springs-Darwin, en 2 weken voor Cairns-Brisbane.
We waren er in 2001,toen kon je met een Wicket-Van niet door de woestijn. Ik weet niet of ze de regels hebben verandert anders is een kleine camper ook goed te doen, alleen wat duurder.
Het is een geweldige trip, zo door de woestijn!

Janneke

hoi ik heb gekeken en t is ongeveer 4600 km dus dat zou makkelijk te doen zijn in 4 a 5 weken wij hebben in 2010 van cairns naar sydney dan adelaide ayers rock en naar darwin gereden in 4 weken ongeveer 10000 km en toch nog heel veel gezien en gedaan in de outback kun je gewoon zonder problemen 1000km op 1 dag maken je ziet dan praktisch de hele weg t zelfde en je komt alleen een paar roadtrains tegen veel plezier daar en geniet ervan ik ga zeker nog een keer terug een fijn land en fijne mensen.alleen je eigen aan de snelheid houden de verbalen zijn namelijk erg duur 100 dollar voor 10km te hard.

Wil je ook nog naar Uluru? Dat staat er nl niet bij.