van Bávaro naar Santo Domingo per bus

Op 1 september vlieg ik naar Punta Cana. Het idee is om 1 of enkele dagen in Bávaro te blijven om vervolgens met de bus naar Santo Domingo te gaan. Ik heb gelezen dat er in Bávaro een bus terminal is (in de buurt van een Texaco benzinestation, bij het kantoor v/d toeristenpolitie). De zogenaamde ‘Expreso Bavaro Bus’ doet er ongeveer 4 uur over.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het reizen van Bávaro naar Santo Domingo? Eventueel met de Expreso Bavaro Bus?

Alle informatie is van harte welkom!

nee, dat heb ik nog nooit gedaan, maar een vriendin van mij wel, en die zei altijd dat het prima te doen is. Pak wel in de ochtend de bus en reis overdag, niet in het donker.

Ik ben zelf vele malen met Caribe of metro van Puerto Plata naar Santo Domingo of Santiago gereisd en dat is prima te doen.
Bussen hebben fijne stoelen, airco (die ook altijd heel koud staat, dus neem een jasje mee voor in de bus), toilet en als je geluk hebt kun je ook nog film kijken.
Realiseer je wel dat deze bussen ook door de locals gebruikt worden en die zijn iets luidruchtiger dan dat wij nederlanders gewend zijn. Iedereen praat met iedereen en als ze telefoneren, kunnen ze dat net zo goed zonder telefoon doen, want ze praten zo hard dat ze het waarschijnlijk op de plaats van bestemming ook wel horen zonder telefoon. Mijn ervaring is dat deze bussen ook keurig op tijd rijden

Ik probeer 2 dingen uit te zoeken maar kan daar eigenlijk wel advies bij gebruiken.

  • Ik verblijf in Bayahibe en wil graag een uitstapje maken naar Santo Domingo zonder aan een georganiseerd groepsding vast te zitten.

Nu lees ik tot nu toe dat je dan eerst met een gua-gua van Bayahibe naar La Romana moet en daar 2x daags een bus naar Santo Domingo gaat. Is het dan wel te doen om dit als dagtripje te doen? Hoe laat gaat een laatste bus terug? Het lijkt mij best een risico gezien je van La Romana ook nog verder moet reizen?

Fijn om hier te lezen dat er dus ook een rechtstreekse bus is tussen Santo Domingo en Bavaro.
Bavaro/Punta Cana wil ik sowieso ook bezoeken. Dus zou ik dan misschien kunnen combineren. Dat ik op de terugweg de bus naar Bavaro neem en daar overnacht om de volgende dag daar alles te zien.

Maar hoe kom je dan weer van Bavaro / Punta cana naar Bayahibe.

Afijn. Iemand tips? Ik begin door de bomen het bos niet meer te zien :wink: