Van Bangkok naar Phato/Chumpon

Hoi allemaal,
vanaf eind juli ga ik op reis en daarbij ga ik ook naar Thailand.
Nu land ik op Bangkok maar ga ik vrijwillgerswerk doen in de provincie Chumpon (palatsje Phato).
Heeft iemand ervaring met het reizen van Bangkok naar Chumpon?
Alvast bedankt!
Groetjes Lenneke

Hallo Lenneke,

Voor vervoer van Bangkok naar Chumpon en terug kun je het beste deze site raadplegen.
http://www.railway.co.th/english/index.asp
Dit is de site van de thaise spoorwegen met alle routes en vertrektijden.

gr Bart:wereld:

Alternatief: neem de bus naar Chumpon. Ken Phato niet, maar wie weet stopt de bus er wel (op verzoek).

Heej Lenneke…
je gaat zeker naar TCDF? Daar ben ik ook een keer geweest, maart vorig jaar.
Als je met OV komt kan je de bus nemen van Bangkok (zuidelijke busstation geloof ik) naar Lang Suan. Of de trein. Doen er allebei zo’n 8 uur over. Leuke rit maar als je de tijd hebt zou ik langzaam naar beneden zakken en onderweg wat andere dorpjes en natuur checken. Ik weet niet of je alleen gaat of met anderen maar buiten Bangkok is liften supereasy, gratis en leuk!
groeten!
Reinier

Met de trein is super easy. Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke trein je neemt want als je de nachttrein neemt kom je midden in de nacht aan op station Chumphon. Misschien een beetje lastig i.v.m. verder reizen. Als je in de ochtend met de bus vertrekt zie je nog wat van het land en kom je in het midden van de dag aan. wellicht handig voor je verdere reis.

Dank jullie wel allemaal! Zal het eens gaan uitzoeken, als ik nog vragen heb horen jullie dat!
En ja Reinier, ik ga daar ook naartoe! Wat zijn je ervaringen daar? Gave tijd gehad?
Groetjes Lenneke

Heej Lenneke! Leuk dat je daar langs gaan. Ik heb alleen maar goede ervaringen aan tcdf. Voor 20 euro per week krijg je eten en slapen. Zijn altijd aardige mensen onder de gasten en er is superveel leuks te doen. Liften is easy en het winkeltje aan de verharde straat doet je was voor nog geen halve euro! Doe ze de groeten!

Heej Reinier,
Fijn om te horen dat je daar een gave tijd hebt gehad…
Ik heb er ook helemaal zin in. Ga daar van november tot en met januari drie maanden Engelse les geven. Van augustus tot en met oktober ga ik in Indonesie lesgeven en na deze twee werkplekken ga ik nog vier maanden reizen in Australie. Gaaf avontuur voor de boeg dus!

Mocht je nog tips of adviezen hebben of dingen die ik echt moet doen of zien in Thailand hoor ik t graag van je!
(eventueel via MSN of mail als dat handiger is: [EMAIL=“lennekevannes@hotmail.com”]lennekevannes@hotmail.com)

Dankjewel!

leuk al deze verhalen!
ik ben er heel juli voor het paardenproject! fijn om te horen dat je een leuke tijd hebt gehad.

na het project ga ben ik van plan om nog 2 weken rond te trekken, ben ook zeer benieuwd naar tips en adviezen!

groetjes Roos