De titel zegt het al, wat is comfortabeler om van Bangkok naar Chumphon te reizen: de bus of de trein?
Ben benieuwd naar de ervaringen!
De titel zegt het al, wat is comfortabeler om van Bangkok naar Chumphon te reizen: de bus of de trein?
Ben benieuwd naar de ervaringen!
Over de bus kan ik je helaas niets vertellen, maar de trein is ook een hele belevenis en comfortabel. ik stuur je hierbij ook de link waar je wat meer info over de trein kan vinden: http://www.seat61.com/Thailand.htm#1st%20class%20sleepers.
Groet,
Joe
Als je alleen naar Chumpon gaat om naar de eilanden te varen, kan ik je aanraden om met het vliegtuig naar Samui te gaan. 40- 60 euro inlcusief ontbijt!! Vandaar kan je met de highspeed ferry verder. Varen via Chumpon is een ramp, duurt lang, ouwe boot, veel luitjes (met name engelsen) die zeeziek worden en de boel onderkotsen. (britania rules the waves, yeaah right!!)
Chumphon is te bereiken via de weg en het spoor. Met de Bus, VIP airco bussen rijden dagelijks van Bangkok’s Southern Bus Terminal. De reis met de bus tot Chumphon is +/- 8 uur. Verdere info bij de bus services contact in Bangkok, Tel
Chumphon is te bereiken via de weg en het spoor. Met de Bus, VIP airco bussen rijden dagelijks van Bangkok’s Southern Bus Terminal. De reis met de bus tot Chumphon is +/- 8 uur. Verdere info bij de bus services contact in Bangkok, Tel +66 (0)2 435 1199.
Met de trein, er zijn 2 hoofdtreinen die rijden van Bangkok tot Chumphon drie maal per dag. De snelle trein vertrekt van Bangkok, Hua Lumphong treinstation en heeft ongeveer 9 uur reistijd nodig. De Sprinter trein neemt maar 7 uur in beslag. Voor verdere info van treinservices neem contact op met Hua Lumphong treinstation tel +66 (0) 2 223 7010
Met de auto, is de reistijd +/-6 uur rijden. De afgelegde afstand is dan 382 km.
Met het vliegtuig, vluchten vertrekken van Bangkok’s Suvarnabhumi International Airport. De vlucht is 1 uur, en vlieg 3 maal per week.
Verdere info contact Thai Airways International +66 (0)2 280 0060
Zo, ik hoop je met deze uitleg je een beetje wegwijs heb gemaakt in de vervoersmiddelen naar Chumphon en ik wens je een goede en behouden reis.
Cheers,