[ul]
[/ul]Hallo!
Vertrek Mei voor ca. 3,5-4 weken.
Het plan is: Bangkok->Perhentian Islands (Maleisië), Taman Negara (Canopy bridge), Kuala Lumpur, en heel eventueel Lang Kawi of-> Koh Pangang -> Bangkok.
Wij vliegen op Bangkok.
Het plan is om dan door te vliegen naar het zuiden van Thailand: Hat Yai om vandaar met een minivan naar de grens van Maleisie te reizen om zo richting de Perhentian Islands te kunnen komen.
[ol]
[li]Weet iemand hoe lang dat duurt, om vanaf Hat Yai naar de grens van Maleisie te komen?
[/li]
[li]En hoe lang duurt het om vanaf de grens van Maleisie, bij Kuala Besut Jetty te komen om vervolgens met de ferry naar de Perhentians te komen?
[/li]En welk vervoersmiddel is aan te raden, en prijs?
[/ol]
Ik wil ook graag 2-3 dagen max. de Taman Negara bezoeken, echter wil ik eigenlijk alleen de Canopy Bridge bewandelen:-)
Dit ligt niet helemaal op de route naar Kuala Lumpur, wat wij ook graag willen bezoeken, dus het is even afwachten welke tips er binnen komen:-)Hiervoor zoek ik eigenlijk ook de meest snelste (niet de duurste) route met niet te lang reizen in bus (die geen wc mogelijkheden heeft ;p) richting de Taman Negara…
Mocht deze jungle trip te omslachtig worden, dan sla ik hem over.
Ik weet dat de binnenlandse vluchten in Maleisie echt spotgoedkoop zijn, en dus het liefst vlieg ik en doe ik wat niet kan met een trein of bus of minivan.
De trip tussen BKK-KUL vind ik (retour) de enige dure trip, vandaar dat ik voor het alternatief kies, om op Hat Yai te vliegen met Asia Air…
Mocht iemand reistips hebben hoe ik het beste Kuala Lumpur, Taman Negara en Perhentian Islands kan bezoeken, en vanaf de laatste Maleisie bestemming eventueel nog naar Koh Phangan kan reizen en vandaar uit weer naar BKK, ( zonder dat ik de retour vlucht BKK-KUL, en zonder dat ik een vlucht Koh Samui-BKK) hoef te pakken, dus goedkoper kan reizen middels andere vluchten/treinen)
Hoor ik het graag!!Ik wil best een treinreis doen, maar wel met goede comfort en eventueel een slaaptrein. Ik kan niet uren zitten ivm rug.
[ul]
[li]Ik ben ook op zoek naar huisjes/chalets die goedkoop zijn op de Perhentians en evenuteel op Lang kawi. En waar moet je zitten op Lang Kawi en op de Perhentians, welke kust is aan te raden?
[/li]
[li]Hoe zijn de prijzen om te eten en drinken in Kuala Lumpur, Perhentians? Is dat net zo goedkoop als in Thailand? Bordje eten met drinken ca. 2,50 max 5 eur (tenzij je in peperdure hotels/restaurants eet en drinktlol2)
[/li][/ul]
Ik hoef niet lowbudget op reis, maar ook zeker niet duur!!
Ik wil gemiddeld 200 euro pp aan vervoer uitgeven, en gemiddeld 25 euro max (voor 2 pers) per nacht aan accomodatie. Als ik bijvoorbeeld (net als op Koh Phangan voor 10 eur per nacht kan zitten, maar met een super view op het strand, palmboom hangmat en windje uit zee, waardoor airco niet nodig is, vind ik helemaal prima! Daardoor hou ik budget over om vervolgens weer wat luxer te zitten als ik het écht nodig heb ;P)
Ik heb gewoon het idee dat Maleisie duurder is dan Thailand, is dat incorrect?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties! Ik heb nu al voor pret:cheer: