Van bangkok naar het zuiden

hallo,:zon02:

Ik vertrek eind april weer richting thailand >>> en ga dan naar Chaiya ( vlakbij Surat Thani) voor een 10 daags retreat. Ik heb ruim een week om vanaf bangkok daar naar toe te reizen en het leek me leuk om dat lekker rustig via een aantal badplaatsen te doen zoals Cha-am, Hua Hin, Chumphon.
Is dat een beetje te doen met de Bus? En ik ben eigelijk op zoek naar fijne en niet al te drukke strandjes op die route.
En is het veilig om deze route met de bus alleen te doen?
Andere routes en ideeen zijn welkom! groetjes fe

Beste Feline,

Ik woon in Trang dit is in het zuidwesten op 130 km van Satun.
Mijn raad is neem de trein, die rijd snachts (kan je slapen en win je de dag), dezestopt in alle plaatsen die je opsomde.
Je kan 1ste klas airco (eigen copartimentje en regelbare airco), 2de klas sleep airco of fan of 2de klas seat fan (zetels ver terugleunbaar), neem GEEN 2de klas airco seat (mooie wagens maar slechte zetels, weinid beenruimte en rechtop).
Trein vanuit Bangkok Hualompong (hoofdstation) naar Trang (17hr 20) of naar Kantang (18hr25) deze doet er langer over en heeft geen 1ste klas.
In april is het in Th wel zeerwarm,maar aan zee moet het te doen zijn.
Als je een paar dagen (goedkoop)VER van alles aan het strand wil doorbrengen, mail ik mijn aanbod op je prive van dit forum.
MVG Frank