Wie heeft weleens 'n trip van Bangkok naar Bali, Den Pasar gedaan? Hoe is dat bevallen en wat is dat de goedkoopste maatschappij, Air Asia soms? En het belangrijkste; heb je hiervoor ook 'n visum nodig? Ook al maken we maar 'n uitstapje daar van ongeveer 'n week? Groetjes latomba:dag:
Hoi latomba,
AirAsia zal ongetwijfeld de goedkoopste tickets aanbieden op deze route…
Zelf heb ik dit tripje niet gemaakt vanuit Bangkok, maar ik weet dat vaste forumbezoeker JoeH binnenkort met AirAsia van BKK naar DPS vliegt…misschien kan hij snel zijn ervaring laten weten
Wellicht dat je op de luchthaven van Denpasar een visa on arrival kan regelen, maar tis alweer lang geleden dat ik in Indonesie geweest ben, dus ben hier niet helemaaaaaal zeker van…
Zet je visumvraag ook eens in het Indonesieforum ik denk dat je daar meer kans op antwoord hebt.
Theo
Halo Dave,
Bedankt voor het reageren. Je gaf als tip forumbezoeker JoeH, weet jij hoe ik in contact kan komen met hem? Ik was al aan het zoeken op het forum, maar kon hem niet vinden.Groetjes, latomba
Hi Dave,
Ik heb hem (Joe H)al gevonden, ik ga hem mailen, thanx!
Oke, hardstikke goed !
Grt.
Dave
Hoi,
Ik heb vorig jaar een tripje naar Bangkok vanuit Bali, Denpasar gemaakt. Bij mij bleek na veel rondkijken en vragen Brunei Airlines de goedkoopste optie (ongeveer 30 euro voor een enkeltje). Je hebt 1 overstap in Brunei. Met Air Asia kan ook, dan moet je overstappen in Jakarta. Een voordeel van Brunei is dat je sowieso je bagage (ongv 20 kg totaal) mag meenemen zonder toeslag. Bij Air Asia moet je meer betalen bij meer dan 10 kg bagage.
Als je op Bali, Denpasar aankomt kan je een visa on arrival (toeristenvisum) kopen van ongeveer 20 euro. Dat is de beste optie als je maar een week op Bali wil blijven. De toeristenvisum is max. 4 weken geldig en je kan deze niet verlengen, dan zou je dus weer het land uit moeten. Als je langer dan 4 weken wil blijven kan je in Bangkok bij de Indonesische ambassade een Social Visa krijgen, deze is 60 dagen geldig en je kan deze verlengen.
Veel succes en alvast veel plezier op 't mooie Bali!! Mocht je nog tijd hebben, ga naar Yehgangga in Tabanan Een fantastisch dorp aan zee!
Of boek je tripjes via Bali Happy Tour www.balihappytour.com, erg goede ervaringen mee. Meer info? Let me know!
Groet,
Moniek
Hi Moniek,
Thanx voor het reageren en voor de leuke tips. Ik was al 'n keer op Bali geweest, maar dan alleen op Kuta. Reden dat we nu maar voor 1 week daarheen gaan is omdat vrienden van ons uit Ned. daar dan ook verblijven. Naar mijn weten is dat er nu 'n rechtstreekse vlucht is van Air Asia van Bangkok naar Bali, dat zou helemaal mooi zijn tuurlijk en wat bagage betreft komen wij bijna nooit aan de 20 kg met onze backpacks.(alleen als we terug gaan naar Ned. dan haha…). Maar wat je opnoemde Yehgangga, lijkt me ook wel wat. En ik heb er ook familie wonen op Kuta, dus…Het gaat helemaal leuk worden denk ik. Hoe lang vliegen is het ongeveer? Nou nogmaals thanx voor alle leuke info, misschien nog tot mails & groetjes, latomba (Nancy)
Hallo,
Als je een uitreis bewijs hebt dat je na 1 week weer weg gaat dan krijg je een visum on arrival op het vliegveld voor 30 dagen.
Vliegen is volgens mij Airasia niet duur van Bangkok naar Bali.
gr van Moira
Indien je met AirAsia van Bangkok naar Denpasar v.v. vliegt, hoef je tegenwoordig niet meer over te stappen in Jakarta, is gewoon non-stop vlucht van ThaiAirAsia.
Bagage tot 15 kg kost 50 THB per enkele reis.
Bagage tot 20 kg kost 463 THB per enkele reis.
Bagage tot 25 kg kost 875 THB per enkele reis.
Deze kosten zijn uiteraard o.v.b. van wijzigingen.
Hoi Latomba,
Ik en mijn vriendin gaan ook vanuit Bangkok naar Denpasar met Air Asia. Wij waren per persoon €130,- kwijt en hij gaat rechtstreeks. om 6.00 vliegen en om 11.00 landen we op Denpasar.
Dus perfect te doen! En goedkoper dat een rechtstreekse vlucht naar Denpasar.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes,
DannHann
Ongeveer 4 uur vliegen (tussen Bangkok en Denpasar is 1 uur tijdsverschil).
Hoi!
Die rechtstreekse vlucht met Air Asia lijkt me ook de beste optie! Geen gedoe met overstappen en ook wel prima qua prijs
Je zou eventueel Lion Air ook nog kunnen checken…
Succes!
Greets,
Moniek
Denk er alleen wel aan dat alle Indonesische maatschappijen, dus ook Lion Air, binnen de EU op de zwarte lijst staan. Dat zal natuurlijk niet zo maar zijn…
Daarnaast vliegt Lion Air voor zover ik weet helemaal niet op Bangkok…