Hoi!
Ik ga in februari naar Peru en dan door naar Bolivia. Ik zit niet heel ruim in de tijd dus ik zou graag van Arequipa in Peru naar Potosi in Bolivia willen.
Wat ik tot zover gelezen heb, is dit volgens mij niet heel erg makkelijk. (dagen in de bus of 3 vluchten moeten maken om er te komen)
Weet iemand wat de makkelijkste/beste manier is? Hoe korter de reistijd hoe beter.
Ja, er gaat een rechtstreekse bus naar La Paz, die kun je gewoon in Arequipa reserveren. Een lange rit, maar volgens mij goed te doen. Vanuit La Paz inderdaad een bus naar Potosi. Je zou nog kunnen overwegen (afhankelijk van budget) om van La Paz naar Sucre te vliegen. Sucre is een prachtige stad en vanuit daar zit je in drie uurtjes in Potosi. Maar bussen zijn uiteraard goedkoper en echt heel veel tijd spaar je er niet mee uit als je vliegt denk ik.
Wij maken een reis vanuit Arequipa naar Chili (Atacamawoestijn) en vervolgens naar Bolivia via San Pedro d. A. daarbij deon we ook Potosi aan per jeep en vervolgens Sucre. Gaan dan per vliegtuig naar La Paz (1,5 uur vliegen>>>) en niet per bus: duurt 12 uur en omdat je krap in je tijd zit…
We willen georganiseerd gaan met KoiningAAp. Wie heeft hier ervanring mee