Hai hai,
Ben nu op avontuur in Bolivia en eigenlijk wil ik ook nog even de grens over om Peru even te bekijken. Het idee is om van Copacabana naar Puno te gaan, daar wat tours te gaan doen en dan verder te reizen naar Arequipa. Ik zou heel graag de kust van Peru zien hier, is dit mogelijk? Zijn er mensen met ervaringen?
Verder heb ik via via opgevangen dat de reis Puno Arequipa vrij moeilijk te regelen is… hmmm… Iemand andere ervaringen? Sta open voor ideeen!
Alvast bedankt!
Liefs Denise
hee denise
voor zover ik het weet is het helemaal niet lastig om van puno naar arequipa te reizen: je gaat gewoon naar het busstation en koopt een kaartje. duurt ongeveer 6 uur als ik me goed herinner. arequipa is prachtig en superlekker qua weer (vin ik). zeker een goede keuze!
ps ik weet niet iets over huidige stakingen ofzo, dus dat zou je ter plekke moeten uitzoeken
pps kust van peru vond ik niet bijster interessant qua landschap (=woestijn), maar je hebt wel de nasca lijnen en pisco en tis lekker warm natuurlijk…
veel plezier!!!
ja wat salsa zegt klopt helemaal. Als ik jou was zou ik zigzaggen tussen kust en de hoogvlaktes want enkel de kust wordt wel saai en vooral het gedeelte tussen Nazca en Lima, en Lima tot Tumbes…
Je kunt vanuit Puno ook met de bus of colectivo naar Juliaca gaan en dan met de trein naar Arequipa.
Voor t geval je nog iemand tegen het lijf loop met vervoer : één van de meest spectaulaire routes loopt van Juli (tussen Copacabana en Puno) naar Moquegua aan de kust (zuid van Arequipa) . Z.g.a. geen verkeer daar en geen verzorgingsmogelijkheden onderweg dus neem voldoende water en brandstof mee.
buen viaje,
Marcel