Van arequipa naar Cusco of eerst Puno

Hoi hoi

We zitten inmiddels 2 weken in Peru.Het is fantastisch! 4-daagse santa Cruz trekking gedaan in huaraz deze was (ondanks de hoogteziekte) fantastisch! We zitten nu inmiddels in arequipa ook een fantastische stad! We gaan eerst nog 3 dagen de canyon in maar dan. We willen nog naar Cusco én naar Puno. Nou de ik
zelf dat het na de trekking in de canyon leuker is om eerst naar Puno en de eilanden te gaan en dan daarna naar Cusco te gaan, aangezien we daar weer een trekking van 4 dagen gaan doen. We reizen daarna wel door naar Bolivia. Dus dan kom je wel weer langs Puno. Maar ik geloof ook als je van Arequipa naar Cusco rijdt. Het maakt dan geloof ik niks uit. Wat denken jullie?

Groetjes Chrys

Het maakt niet zo heel veel uit. Van Arequipa naar Cuzco is ongeveer 10 uur (prima te doen met nachtbus). Die route overlapt een deel van de route Cuzco - Puno. Als je eerst naar Puno gaat (ongeveer 6 uur vanuit Arequipa) en dan naar Cuzco (ca. 7 uur) is het in totaal 3 uur meer. Cuzco is wel prima om een aantal dagen te vertoeven, de omgeving te verkennen en een feestje te vieren…

Ik zou de keuze maken om eerst naar Cuzco te gaan en dan later Copacabana in Bolivia te bezoeken in plaats van Puno. Ligt ook aan het Titicacameer en is toch wel iets minder commercieel dan de Uros eilanden( Al ga je dergelijke eilanden daar niet aantreffen ).