Vakantiewerk Rome of Toscane

Hallo Italiëliefhebbers,

Sinds ik vorig jaar een jaar studeerde in Rome, ben ik gepassioneerd door dit zonovergoten land!!!
Ik zou graag in juli/augustug werken in Rome of Toscane. Ik heb weinig ervaring in de horeca, maar met kennis van Italiaans, Engels, Frans en Duits kan dit geen probleem zijn zeker?

Zijn er mensen die ervaring hebben met vakantiewerk in Italië en ev. tips hebben hoe je de zoektocht naar een job aangaat?

Alvast bedankt,
Lien

Ik zou niet in de zomermaanden in rome willen zitten. Het is ten eerste heel warm, en ten tweede gaan de italianen zelf in augustus op vakantie, dus is er weinig te beleven in de stad!
Toscane lijkt me een betere optie… ik heb zelf vorig jaar contact gehad met een soort ‘village’ in toscane, een camping idee maar dan groter…daar zou je het kunnen proberen…weet alleen niet meer hoe het heet, moet je even googlen!
Succes in ieder geval!

Bezoek eens www.laselva.de, het is één der best georganiseerde biologische bedrijven in Italie, geleid door een Duitser, Karl Egger, één der biopioniers in Italie. Hij maakt uitstekende kant en klare bioprodukten. Het is één der weinige merkprodukten in de biowereld, wel horrend duur. Het lijkt me wel wat laat om vakantiewerk te vinden maar je weet maar nooit.

De zomer is inmiddels helaas weer voorbij maar misschien dat je er iets aan hebt.
Ik ben zelf in 2006 voor ongeveer 3 maanden ook naar Italië geweest en heb daar bij Eurocamp in Toscane gewerkt. Je zou eens kunnen kijken dat iets voor je is. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik eerder een organisatie als vacansoleil zou aanraden omdat daar de arbeidsvoorwaarden wat beter zijn. Ik heb er in ieder geval een hele goede tijd gehad.

Goeimiddag mensen,
heb een vraagje weet iemand miss van jullie of er ergens rechtstreekse informatie te vinden is om te werken in het zuiden van italie , sicillie of sardine.
(horeca)
of mensen kennen die daar ervaring hebben opgedaan, hoop iets van jullie te horen!
mvg , sebastiaan