Vakantie Sint Maarten en veel vragen.

Hoi allemaal,

Ik heb een leuke last minute geboekt naar Sint Maarten! Vertrek is over enkele weken.
Nu heb ik al van alles lopen zoeken op internet en er is veel te doen in en in de omgeving van Sint Maarten.
We hebben maar 1 week, dus er moeten keuzes gemaakt worden. De vraag is of jullie hierbij kunnen helpen.
Nu willen we in elk geval 1 dag een auto huren. Kunnen we dat makkelijk daar regelen of moeten we dat van te voren doen? En wat zijn de highlights van het eiland? (we slapen vlak bij Philipsburg)

Ik zag een snorkeltour naar Prickley pear en Anguilla. Is dit een leuk tour? Ik zag dat de kosten hiervan zo’n 100 dollar zijn, maar de ferry tocht naar Anguilla is maar 20 dollar retour. Is het dan waard om deze tour te boeken?

Ook is mijn oog gevallen op een dagtour naar Saba, wat me interessant lijkt in verband met de vele jungle daar, maar ook St barths ziet er leuk uit. Is dit goed te doen met een dag tour met de boot? Of raden jullie een vlucht aan?

Sint kitts zag er ook wel erg leuk uit, en ook dit is maar een korte vlucht verwijderd van Sint maarten. Is dit te doen voor 1 dag (de vlucht vertrok in de morgen en vliegt dezelfde dag in de avond weer terug)

Als je zelfstandig naar de eilanden Saba, St Barths en/of St Kitts zou gaan is het dan makkelijk om ter plekke vervoer ed. te regelen om wat van de eilanden te zien? Als we er 1 of 2 zouden moeten kiezen welke keuze geeft dan de voorkeur?
Mochten we met het vliegtuig gaan, is het dan noodzakelijk om de vlucht van te voren te boeken, of kan dit ook nog ter plekke? (ik zag nu aanbiedingen van 50 dollar enkele reis, dit lijkt me heel redelijk!)

Wat zouden jullie aanraden uit het rijtje wat ik heb genoemd? Of hebben jullie nog leukere ideeën?

Ook vroeg ik me af wat de kosten van boodschappen in de supermarkt zijn. En hoeveel kost het om uit eten te gaan? (beetje budget/eenvoudig)

Ik ga er vanuit dat we net als in Curaçao overal gewoon Antilliaanse guldens kunnen pinnen en daarmee betalen. En Euro’s voor het franse gedeelte. Is dit correct? Ik zie namelijk bij tour operators alles in dollars aangegeven. Is het noodzaak om deze ook mee te nemen?

Alvast bedankt!

Echt helemaal niemand enige informatie?! :nadenken:

Jammer dat er niemand mij kon voorzien van informatie. De reis is inmiddels gemaakt! Uiteindelijk heb ik niks van te voren geboekt en alles aan het lot overgelaten.

Een huurauto voor 1 dag hebben we ter plekke geregeld. We hebben dit via Holland international gedaan, daar er veel verhalen de ronde gingen over slechte autoverhuurders. We werden gelinkt aan Herz, waar we een prima auto kregen. De kosten waren 65 dollar, niet goedkoop, maar redelijk. In 1 dag kun je makkelijk het eiland rond. Kies wel te van te voren wat je perse wilt zien. Wij kozen voor Pinel Island, wat echt een aanrader is! Verder nog naar Dawnbeach en Friars beach gereden. Verder een korte stop in Marigot.

Als dagtrip hebben we gekozen voor de ferry nemen naar Anguilla en ter plekke bedenken hoe we het eiland gingen verkennen. Uiteindelijk vonden we een taxi welke ons rondreed en wat info gaf over het eiland, met als afsluiter Shoal beach. We werden op elke gewenste tijd opgepikt en terug naar de ferry gebracht.
De keuze hiervoor was dat ik het niet zag zitten om op een wilde zee de hele dag op een boot. Aangezien het nog regenseizoen was, was de zee best wel wild.
Het eiland vonden we in elk geval mooi en ook het snorkelen vonden we beter dan de plaatsen die we hebben gezien op St. Maarten.
De kosten voor de ferry waren 20 dollar enkele reis. Vanaf St. maarten betaalden we 3 euro tax en vanaf Anguilla 8 dollar.

De andere eilanden heb ik om dezelfde reden als zeeziek laten varen. Ik zag dat puntje bij paaltje niet zitten.
Ik vind het zeker jammer dat ik St. barths heb gemist, maar hiervoor had ik ter plekke een huurauto nodig. Aangezien ik hierheen alleen zou gaan zag ik ook dit niet zitten. Misschien en volgende keer.

We sliepen in de buurt van Philipsburg. Vanaf ons hotel was het dichts bijzijnde supermarkt circa 20 minuten lopen. Bij hotel was de supermarkt echt heel erg duur, maar als je er om verlegen zit is het wel handig. Verder zaten er in Philipsburg verschillende supermarkt(jes).
Zowel de restaurants als winkels gaan dicht wanneer de meeste toeristen van de cruiseschepen weer terug aan boord zijn. Dit is zo rond 18.00 uur. Houd daarmee rekening wanneer je 's avonds uit eten wilt gaan!
De kosten voor uit eten gaan (wij hebben voornamelijk geluncht en onze avondmaaltijd zelf gekookt) zijn zo’n 15 a 20 euro. We namen dan wel wat luxer eten in plaats van een soep of sandwich.

Verder kun je vanaf Philipsburg en Marigot naar verschillende plaatsen en stranden in de buurt voor 2 dollar per rit per persoon. De busjes werken efficient en je kunt in en uitstappen op de route wanneer je wilt. Rond de spits sta je tussen deze 2 hoofdplaatsen wel in de file! Houd daar rekening mee!
Ik vond het eiland wat druk aan doen, maar het is prachtig groen en heuvelachtig. Mede door de keuze van ons hotel was het een geslaagde vakantie.

Op St. Maarten kun je kiezen bij de banken voor Antilliaanse guldens als Dollars. Dollars worden overal geaccepteerd, net als Euro’s. Wel is met de euro vaker wat ongunstiger betalen.

ontheroad123 bedankt voor je bericht ok al is deze al weer wat ouder ik ben zelf sinds 2 dagen lid hier dus ben zoveel mogelijk aan het lezen probeer elk draadje mee te pakken

met vriendelijke groet

Mikie Noor