Vakantie Pipa

Hallo,

Ik zit erover te denken om in september naar Pipa op vakantie te gaan.
Ben al bijna overtuigd:wink:.

De redenen waarom ik nog twijfel:

• wat voor soort eten kan je daar krijgen in de restaurants? wel van goede kwaliteit? en kan je ook zelf wat halen in de supermarkten?
  • relaxen aan een mooi strand zie ik wel zitten, maar is er ook wel voldoende te doen? wil nog wel iets zien/doen. heb al ff zitten google’en en zie ondermeer buggytochten en kanotochten.
  • 9 dagen lijkt mij een beetje kort, maar 16 dagen misschien lang…advies?
  • komt er veel ongedierte/insecten voor?

Ik wil zaterdag boeken, dus hoop op wat reacties!
:dag:

Hoi,

Ik zou zeggen boeken!!!
Ik woon namelijk hier in Tibau do sul het buurdorpje, en kan je alleen maar een leuke vakantie toewensen hier!!
Om op jouw vragen terug te komen hier wat reacties:

• In Pipa zijn er vele keuzes van restaurants, je hebt namelijk de garnalen die hier overal te vinden zijn maar ook je kan pizza eten, tapas, bbq, … kortom er is keus genoeg je hebt lokale restaurants maar je hebt ook culinaire restaurants waar je iets meer uitgeeft dus dat zit zeker goed geen twijfel!!!

-De stranden hier zijn baaien dus je kan bvb elke dag een ander baai nemen om te relaxen maar ik zou zeker ook wat van de omgeving verkennen, de natuur is hier erg prachtig vind ik zelf.
Excursies die je hier kan vinden: Buggy tour (zoals je al gevonden had), paardrijden, kayak, dagje Natal, jeep tour, boottocht pipa, boottocht op de lagune, op zondag een lokale markt, auto huren is mogelijk, quads huren kan ook. En dan nog de uitstappen met de reisleiding een dagje binnenland, capoeira avond, …

• Verblijftijd: idd 9 dagen is te kort om hier wat gezien te hebben, 2 weken is ideaal en diegene die elk jaar terug komen die zeggen dat 3 weken het perfecte is dus aan jouw de keuze!!!

-Ivm ongedierte, ja overal heb je wel last van muggen en ongedierte maar zeker niet om voor thuis te blijven. Het valt hier reuze mee vind ik zelf!!

Zoals ik las dat je voor september wilt boeken ga je heel veel surfers en kitesurfers zien. Augustus en september zijn de maanden wanneer de wind goed staat en krachtig is. Misschien heb je wel zin in surflessen???

Alvast veel succes met je beslissing en wie weet zie ik je hier in september???

Groetjes

Enorm bedankt voor de leuke en positieve reactie Vitozky!

Bijna geboekt…zit alleen nog met 1 ding: is er een groot risico op dengue/knokkelkoorts??
Ik word nl. erg vaak gestoken door muggen… moet je je de hele dag insmeren met deet (en zonnebrand)?

Beste,

Nee hoor je hoeft je daar geen zorgen over te maken helemaal niet!!!
Ik zou zeggen als je er gevoelig voor bent smeer je je net voor het slapen gaan in en dan is er geen probleem. Ik smeer me helemaal niet in en het gebeurd af en toe dat ik gebeten word maar dat is zelden. De meeste muggen zijn er rond mei en juni omdat het dan regenseizoen is dus september is er geen probleem.
Dus dit is zeker geen min punt om thuis te blijven!!

Groetjes

Eeeehm, toch even een beetje extra informatie hier …

De beruchte mug die verspreidertje speelt voor het dengue-virus, namelijk de Aedes aegypti, is er wel eentje die OOK OVERDAG actief is !!!

DUS is het best wel aan te raden ten alle tijden voor de nodige repellent te zorgen

Enkele wetenswaardigheden terzake (bron, gezondheid.be) :

• Vermijd plaatsen met stilstaand water, daar broeden de dengue-muggen.
• Draag kleren met lange mouwen en lange pijpen, schoenen en sokken. Draag bij voorkeur kleren in een neutrale kleur (bruin of groen) in plaats van met felle kleuren.
• Smeer onbedekte lichaamsdelen (gezicht, hals, handen en enkels) in met insectenwerende middelen. Middelen waarin DEET (diethyltoluamide) zit helpen het best. DEET in hoge concentraties (meer dan 30 procent) kan bijwerkingen hebben, met name bij kinderen. Gebruik daarom geen producten met een DEET-gehalte boven de dertig procent.
Voorkom (DEET)contact met lippen, ogen, open of geïrriteerde huid, bijvoorbeeld ernstige door de zon verbrande huid. Indien toch contact heeft plaatsgevonden dan afspoelen met water. Zorg dat u DEET niet in uw mond of ogen krijgt. Smeer bij kinderen geen DEET op de handen (om te vermijden dat ze het in mond of ogen krwrijven).
Indien men zonnebrandcrème en DEET tegelijkertijd gebruikt dient men eerst de zonnebrandcrème en bij voorkeur pas enige uren later de DEET aan te brengen. Bij een kortere tussenpose kan de zonbeschermende werking van de zonnebrandcrème verminderen.
Afhankelijk van persoonlijke variaties, bijvoorbeeld sterk zweten, heeft DEET een werkingsduur van maximaal vier uur.
• Gebruik spuitbussen in open ruimtes om inademing te voorkomen. Breng geen insectenwerendmiddel op de handen van kinderen aan.
• Spuit producten met DEET op de kleding, want de muggen kunnen door dunne kleren heen steken.
• Slaap onder een (geïmpregneerd) muskietennet (klamboe). Een geïmpregneerd muskietennet is doordrenkt met een antimuggenvloeistof zoals permethrine of deltamethrine. Na een half jaar, of na vier keer wassen, zijn deze middelen uitgewerkt. Dat betekent dat u uw muskietennet opnieuw moet impregneren.
• Muskietengaas (horren) voor ramen en deuren helpt muggen buitenshuis te houden.
• Er wordt wel beweerd dat vitamine B1 (thiamine), driemaal daags ingenomen in doses van 25 tot 50 mg, muggen afweert doordat het de huid een geur geeft die nauwelijks waarneembaar is voor mensen, maar die onaangenaam is voor muggen. Ditzelfde wordt ook beweerd van knoflook (dat een duidelijk sterkere geur verspreidt), maar beide methoden zijn niet bewezen, en worden ook niet aanbevolen.

**Tropische groet uit Salvador da Bahia

IX

Hoi allemaal,
ik wil misschien met een vriendin samen in juli naar Pipa gaan. We zijn allebei 27 en willen een mooi strand, lekker eten, op stap maar houden ook van cultuur en natuur.
Heeft iemand hier tips voor? Wat is er allemaal te doen en te zien rondom Pipa? Ik lees voornamelijk actieve en sportieve trips maar we zoeken ook wel cultuur, het echte brazilie. Hoe is de natuur in dit stuk van Brazilie?
Hoe is het weer in juli? ik hoor hier wisselende verhalen over.

Super bedankt!
Groetjes, Marjolein