Vakantie op een van de Griekse Eilanden TIPS?!

Hoi,

Als verjaardskado wil ik in oktober mijn vriend mee nemen op vakantie naar een van de Griekse Eilanden.

Nu ken ik alleen de eilanden niet zo goed dus misschien dat iemand hier tips heeft over welke ik het beste kan kiezen (ook i.v.m. de afgelopen bosbranden) en waar dan precies op het eiland.

Ik wil eigenlijk gewoon zon zee strand en rust. Ik wil graag op loopafstand van het strand zitten (maar ook wel in de buurt van wat winkeltjes, maar geen disco’s etc. etc.) en geen kiezel strand wel een zandstrand.

Heeft er iemand tips?

Alvast bedankt!

Hey,

Kan je vertellen dat de bosbranden voor het grootste gedeelte de eilanden niet hebben bereikt dus daar geen zorgen over. Dat je in oktober gaat is een slim idee aangezien de grootste drukte van toeristen is verdwenen. Hou er wel rekening mee dat de boten naar de eilanden vanuit Athene, Piraeus, kunnen uitvallen of onregelmatig gaan. Aanrader als eiland is toch wel Paros, Samos of Aegina. Paros vanwege zijn goede verbinding met het vaste land en de diversiteit op het eiland aan zandstranden. Samos vanwege de vele natuur en Aegina omdat het een gezellig klein eiland is in de buurt van Athene zodat je daar ook nog een dagje makkelijk heen kan gaan als je daar zin in hebt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en informeer anders bij het reisbureau voor directe vluchten naar een van de genoemde eilanden. Voor meer vragen of info kan je me altijd mailen.

Groeten,

Marc

Hey Marc,

Hartstikke bedankt voor de tips, zal eens kijken naar de eilanden die je noemde!

Groetjes Vivian