Ik wil eind juli/begin augustus naar Barnaul voor 2 weken, een Rusisch meisje opzoeken die ik van het EK Hockey ken. Via Moskou naar Barnaul (Aeroflot of S7) vind ik erg duur, heeft ook met vakantietijd te maken.
Nu vond ik een andere route, via Dusseldorf kan ik zelf rechtstreeks naar Omsk vliegen. Dat ligt ong 680 km ten westen van Barnaul. Daarna zal ik nog wel een of andere aftandse bus moeten nemen of een goedkope taxi.
Heeft iemand meer verstand van Rusland dan ik?
Ik ga er voor het eerst heen. Ik kan het alfabet wel lezen en sommige woordjes, maar in feite ben ik een pure beginneling in de taal.
Waar kan ik terecht voor handige routes?
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken op die site.
Overigens komen je antwoorden over alsof ik een of andere lamlendige lamme tak ben die zelf nergens zin in heeft iets uit te zoeken, maar ik stelde gewoon wat vragen voor ideeën en tips. Je kan zelf wel alles direct uit zoeken, maar op weg geholpen worden scheelt nou eenmaal een boel tijd.
Trein is inderdaad logisch, even niet bij nagedacht dat ze die daar overal hadden…
Je kunt vanuit Hannover met S7 naar Novosibirsk vliegen en van daaruit de trein of de bus nemen. Vliegen via Hannover was lang niet zo duur dan vanuit Nederland.
Verder kun je met een low cost vliegtuig naar Moskou vliegen en van daaruit de trein naar Novosibirsk nemen. Daar kun je overstappen op een trein naar Kazachstan. Die stopt ook in Barnaul.
Veel succes met het plannen en veel plezier!
Vanaf Amsterdam kan je ook - met een overstapje in Moskou - naar Novosibirsk voor een eurotje of 700-800. Dan is het een kilometertje of 200-300 naar Barnaul. Er ligt een treinspoor tussen, maar van treinen en Rusland weet ik verder weinig af…