Beste emigranten in spe,
dit najaar van 10-16 october organiseer ik de emigratiereis naar Andalusie. Dit is een zeer leuke, maar vooral ook nuttige reis waarbij je als emigrant in spe veel informatie, inspiratie en inside tips van emigranten (die er dus al wonen) krijgt. Zelf ben ik ervaringsdeskundige, en na mijn terugkeer in Nederland (zonder spijt van dit geweldige avontuur), ben ik als ondernemer gestart met een reisburo en emigratieciaching. Meer info over mijn bedrijf en de emigratiereis kun je vinden op resp. www.concalor.nl en http://www.concalor.nl/arrangement/emigratiereis.php
Indien je interesse hebt in de emigratiereis of ik je op een andere van manier van dienst kan zijn, dan or ik dit graag.
Hmm, heb de website bekeken en de info over de streek en de Costa de la Luz is erg misleidend!
Deze kust is misschien niet de ‘broodje van kootje kust’ maar staat wel vol met hotels, appartementen e.d. zoals elke andere kuststreek. Authentieke spaanse dorpjes zonder toerisme vind je absoluut niet langs de kust.
Citaat uit website> De Costa de la Luz is meer dan alleen kust. De streek kent maar liefst 26 natuurgebieden, waarvan de Coto Doñana, de Sierra Nevada en de Sierra Grazalema de bekendste zijn.<
Het begrip streek wordt wel heel erg ruim genomen hier!!! Sierra Nevada ligt op meer dan 350 km afstand en Grazalema op ongeveer 200 km van Huelva. Vanaf Chipiona zijn de afstanden wel minder, Grazalema 120 km en Sierra Nevada maar 320 km.
Chipiona is trouwens samen met Matalascañas, Isla Cristina, La Antilla en Chiclana de favoriete vakantie bestemming van de Sevillanen, Gaditanos en Onubenses (inwoners van Huelva). Dat betekent altijd druk in de zomer met de spaanse variant van de hollanders en engelsen die Lloret, Ibiza, Mallorca, Benidorm etc. bezoeken. Rustige vissersdorpjes? Please tell me where, I want to know!
Beste Corberana
De drukte met Spanjaarden in de plaatsen die je noemt klopt, maar dit is wel uitsluitend in de maanden juli en augustus. De rest van het jaar is het hier echt veel rustiger dan in de andere costas. Bovendien ervaren veel mensen drukte van spaans toerisme toch heel anders dan een massa aan nederlanders, duitsers of engelsen.
Ik ben vooral actief in de provincie Cádiz en hier zijn Vejer, Conil, Zahora, Canis de Meca, Zahara de los atunes toch echt rustige plaatsjes direct aan zee. Iets meer het binnenland in zijn plaatsje zoals Medina Sidonia, Alcala, Benalup, Arcos,El Bosque en Grazalema toch echt rustige, authentieke spaanse dorpjes (de bekende witte dorpen) in een prachtige natuur.
Deze regio is naar mijn mening dus echt wel anders en niet te vergelijken met de plaatsen lloret, Marbella of Benidorm.
Ben het met je eens, maar misschien moet je dat toch iets meer specificeren in je home page en streek info. Het deel van Huelva valt dus buiten je doel en ook in de buurt van Jerez. Het maakt je site duidelijker en voorkomt misschien misverstanden en voorkomt ook dat mensen (zoas ik) die de streek kennen afhaken na een blik op de home page en beschrijvingen te hebben geworpen.
Beste corberana
fijn om te horen en ik neem je advies ter harte. Ik zal binnenkort de teksten wat specifieker op ‘mijn’ regio schrijven.
No hay de que, suerte! Waarom ben je terug naar Ned. gegaan? Zal niet meevallen…