Vakantie in Sierra Leone

Ik ben een startende ondernemer in Sierra Leone. In 2009 heb ik samen met me man een reis naar het land gemaakt om mijn vader te bezoeken, en zag toen hoe ongelooflijk arm de mensen daar zijn. We hebben toen besloten te proberen iets voor ze te betekenen door er als ondernemer aan de slag te gaan en deel van de winst beschikbaar te stellen voor voedselprojecten. Na veel verkennende gesprekken met de lokale bevolking, hebben we samen met de mensen daar de Binty Foday Foundation opgericht. We hopen hiervoor ook hulp van buitenaf (overheden en andere instanties) te ontvangen. In 2012 zijn we begonnen met het bouwen van vakantiehuizen voor overwinteraars, vrijwilligers en afstudeerders die hun veldwerk in Sierra Leone willen komen doen. Ik heb samen met mijn man al bijna tien jaar een onderneming in Hongarije, een succesvolle minicamping (www.campingidyll.hu) in een klein dorp waar we ook banen hebben gecreëerd. Sommige van onze gasten hebben in ditzelfde dorp en omgeving huizen gekocht. En zij hebben op hun beurt ook banen voor de lokale bevolking geschapen. Dit concept wil ik ook in Sierra Leone toepassen. Daarnaast heb ik samen met de andere bij het project betrokkenen besloten om moestuinen voor de vrouwen aan te leggen. De geoogste producten kopen we van ze voor eigen gebruik of kunnen zij in een nabije stad verkopen. We zijn bezig om een website (www.bintyfodayfoundation.123website.nl) te maken om bekendheid te verkrijgen en hopelijk ook donoren en vrijwilligers te werven.

1 like

Graag nog meer over dit project, daar wij er zelf veel belangstelling voor hebben. Mijn man en ik willen ook naar dit land om onze bijdrage te leveren.
Groetjes Yvonne