Wij (2 vrouwen) zijn op zoek naar een project waar we in de maanden oktober en november 2025 vrijwilligerswerk kunnen doen. Reeds veel ervaring met buitenlandse projecten. Onze voorkeur dit jaar gaat uit naar : Sri Lanka, Madagascar of Zuid-Africa. Wij zoeken een kleinschalig project met kinderen of jongeren, met mensen met een beperking of met sociaal minderbedeelden (niet met dieren!).
Wat zouden jullie denken van Tanzania? Ik woon hier sinds 2018 en ben bevriend met een stel die een schooltje in Arusha hebben. Jullie zouden daar heel erg welkom zijn om de kinderen te helpen, zeker ook om hun Engels te verbeteren. Daarbij zouden jullie in een nabij gelegen hostel kunnen verblijven waar jullie dan een of twee prive kamers krijgen, niet ver van het centrum van de stad. Het schooltje is verbonden aan een nieuwe primary (lagere) school net buiten de stad waar jullie ook een tijdje mee kunnen draaien. Wat ik het fijne aan deze scholen vind, is dat ze kinderen uit arme gezinnen gratis onderwijzen terwijl de kosten voor de anderen heel laag worden gehouden zodat het voor velen toegankelijk is.
Ik woon op dit moment in dezelfde hostel en kan jullie wegwijs maken.
Namens de scholen; heel erg welkom in ons mooie land! Karibu sana!