Ik wil samen met mijn vriend naar Curaçao, Mexico of Dominicaanse Republiek. Ik heb al een beetje rondgekeken en mezelf afgevraagd wat er in de landen zoal te doen is. :zon02:
Mexico: Natuurparken, goed klimaat, vriendelijke mensen.
Dominicaanse republiek: veel cultuur en natuur, vriendelijke mensen, mooie stranden.
Curaçao: Veel mooie stranden, leuke restaurants, dolfijnen zwemmen, cultuur en natuur.
Nou vind ik het best moeilijk om een keus te maken tussen dit alles. De mooie natuurparken in Mexico trekken me wel aan maar het land Curaçao trekt ook ons weer aan.
We willen niet alleen een strandvakantie maar ook af en toe het één ander bezichtigen. Wat zouden jullie ons aanraden? >>>
Groetjes,
Ancella
ps: Ik weet niet of het Topic op de goede plaats staat, maar dat hoop ik eigenlijk wel!
In 2009 zijn wij zowel op Curacao (waar een gezinslid woonde) als in Mexico geweest. Ik vind Curacao absoluut niet alleen geschikt voor strandvakanties (want daar houden we niet van), je kunt er prachtig snorkelen en duiken, maar ook mooie trips maken naar bijv Westpunt, Shete Boka. We waren bij Dinah Veeris, de struisvogelfarm, maakten een boottocht etc. Wilemstad is ook leuk om doorheen te slenteren. Maar langer dan een week of 2 zou ik er niet naar toe gaan, dan zou ik het combineren met bijv Aruba of Bonaire.
Mexico heeft niet alleen prachtige natuur, maar ook schitterende cultuur, ga niet naar Tulum, maar naar Palenque en Teotihuacan, Mexico-city is de moeite waard, Oaxaca heerlijk om een paar dagen te verblijven. Nog mooier is het als je het combineert met Guatemala. Wij waren 25 dagen in Mexico/Guatemala en hadden nog veel langer kunnen blijven, zoveel is er te zien!