Hallo,
Ik ben een 41 jarige man uit Gelderland en zoek voor de vakantie van dit jaar nog een aantal gezellige reisgenoten m/v. Ik heb de oproep geplaatst onder Europa maar ik ben erg flexibel in de bestemmingen. Zo is Griekenland bij mij favoriet maar het lijkt me ook heel erg leuk om naar Italie, Portugal of naar Zuid Afrika te gaan. Ook qua periode ben ik flexibel, ik kan alleen niet in de laatste week juli tot en met eerste twee weken augustus, verder kan ik het zelf indelen. Mijn ideale vakantie bestaat uit strand afgewisseld met een auto huren en plaatsen bezoeken, 's-avonds heerlijk lang eten op een terras en lekker natafelen en daarna nog ergens rustig wat drinken. Ik ben op zich geen echte stapper maar ben uiteraard best bereid een keer mee te gaan. Ik ben op deze manier al vier keer met onbekende mensen op vakantie geweest en ik moet zeggen dat dat mij ontzettend goed is bevallen. Voor ik op vakantie ga, vind ik het wel leuk om een aantal keren ergens af te spreken.
Groetjes, Gert
Hallo Gert,
Ik zag je oproep op wereldwijzer voor europa of Zuid Afrika.
Europa vind ik ook erg leuk maar als jij bijvoorbeeld in september/ oktober naar Zuid Afrika wilt gaan, wil ik wel met je mee.
Ik ben zelf al een aantal malen in Zuid Afrika geweest, maar ik blijf het een fantastisch land vinden.
Vooraf lijkt het mij wel gemakkelijk om kennis te maken en of we dezelfde ideeen hebben omtrent vakantie.
Het relaxen aan het strand/zwembad of terrasje afwisselen met bijv. nationale parken bekijken/ plaatsen bezoeken, klinkt heel aantrekkelijk
Vorig jaar ben ik 2 weken naar IJsland geweest en 2 weken naar New York (5 dagen) , Washington, Boston en Niagara Falls.
Het contrast tussen deze 2 reizen was heel groot.
IJsland heeft veel indruk gemaakt wegens de natuur, maar ook New York gaf een heel positief gevoel (ondanks de mensenmassa).
Ik ben Frank, 42 jaar, woon in de buurt van Alkmaar en ben benieuwd naar je manier van vakantievieren.
Autorijden vind ik totaal geen probleem, en zeker daar niet.
Het wegennet bestaat voornamelijk uit asfaltwegen en zijn ook goed berijdbaar.
Hoe lang wil je gaan reizen en wil je gaan overnachten in bijv. b&B ‘s ?
Heb je al een idee van de route of sta je er nog blanco voor?
Laat maar weten wat je ervan vindt.
Ik hoor graag van je.
Groeten,
Frank
Hallo Frank,
Dank je wel voor je reactie.
Ik ben zelf nog nooit in Afrika geweest, maar ik wil er heel graag naartoe. Het gaat mij dan vooral om de natuur en nog belangrijker de wilde dieren te zien. Ik heb dus totaal geen ervaring met Afrika maar het staat absoluut bovenaan mijn lijstje om heen te gaan. Van horen zeggen heb ik inderdaad begrepen dat september-oktober de mooiste tijd is om daarheen te gaan.
Mijn idee is om twee weken te gaan, langer kan ik mijn katten namelijk niet missen
Voor wat betreft de reis, ben ik inderdaad nog helemaal blanco. Ik wil inderdaad een week of twee rondreizen en in B&B slapen, in ieder geval niet kamperen. Ik heb laatst van een goede vriendin een link gekregen van een site waarop ideeen staan om zelf de reis helemaal uit te stippelen en te regelen maar ik vind het ook prima om met een georganiseerde reis te gaan.
Zoals aangegeven vind ik het wel heel erg leuk, om veel te zien maar ook te relaxen. Ik vind het sowieso heerlijk om 's avonds uitgebreid en rustig te tafelen en op een terras te zitten (als dat tenminste daar zo gaat, maar dat is mijn idee van vakantie vieren). Ik ben in ieder geval geen stapper, ben meer een bourgondisch type van lekker eten en rustig buiten lekker kletsen.
Ik hoop dat ik zo een beetje je vragen beantwoord heb. Je reactie spreekt me in ieder geval erg aan.
Groeten, Gert