Ik vroeg me af of je je moet laten inenten als je naar Tunesië op vakantie gaat. De één zegt van wel, de ander van niet. Wat is wijsheid? Ik blijf alleen maar 8 dagen in een hotel en ga niet door het land trekken o.i.d.
Hoi Viola,
Inenten is overbodig als je alleen in een hotel verblijft en gewoon doodzonde van je geld, behalve als je tot de risicogroepen behoort.
De hygiene in de hotels is goed en er is dus niks om je zorgen over te maken.
Pas wel goed op in de zon want daar kun je wel goed ziek van worden als je je niet goed beschermd.
En voor de zekerheid ook nog maar even de mededeling dat je van olijfolie echt geen diaree krijgt.
Dat heb je meestal aan jezelf te danken, ijskoud drinken als je in de zon ligt te bakken is natuurlijk de manier om diaree te krijgen.
Ook de hoeveelheid eten die je eet, als ik soms zie wat mensen naar binnen werken en dan nog een bord vol opscheppen bij het dessertbuffet dan kan het niet anders of ze krijgen er last van.
Mocht de diaree je onverhoopt toch overvallen en helpt bijv Diacure niet, neem dan het middeltje wat ze daar hebben (smecta), dat helpt gegarandeerd binnen een paar uur en is verkrijgbaar bij iedere apotheek.
Groetjes,
Marianna
Bedankt voor de tip!