Mijn vriend en ik gaan in januari voor het eerst naar Gambia, naar Kololi.
We hebben er ontzettend veel zin in! Ik heb al gekeken bij de GGD welke vaccinaties nodig zijn en ben tot deze conclusie gekomen:
DTP
Hepatitis A
Gele koorts
Malaria preventie
Verder is een Cholera-vaccinatie verplicht als je naar Senegal wil heb ik begrepen?
Nu zitten we dus te twijfelen of een excursie naar Senegal de moeite waard is.
Zo ja, dan hebben we dus een cholera-vaccinatie nodig.
Zo nee, dan nemen we geen cholera-vaccinatie?
Hebben we het zo goed begrepen is vraag 1 en vraag 2: is een excursie naar Senegal echt de moeite waard?
Hopelijk kan iemand ons hiermee helpen!! Alvast bedankt!!!
Het is er schitterend in Kolloli. Maar even terug komend op je vraag betreffende de cholera vaccinatie. Wij zijn vorig jaar in Senegal geweest met een excursie vanuit Gambia. Daar is niet gesproken of een cholera injectie verplicht is. Het enige wij hebben gekregen is een stempel in je gele boekje bij de GGD. Verder is er nergens naar gevraagd ook niet bij de grens overgang van Senegal.
Wij zijn naar Senegal geweest omdat we naar Fatala ( een wildpark) gingen. Maar verwacht er niet al te veel van
Wij gaan in januari ook weer. Voor de derde keer in drie jaar
Of Senegal de moeite waard is… de één vind van wel, de andere vind van niet. Heel persoonlijk dus. De meesten vinden wel dat de trip er naar toe het mooiste aan de trip is. Senegal en het bekende park (wat velen vinden lijken op een safaritrip Beekse Bergen) vind men vaak minder interessant.
Tegen cholera word je niet ingeënt. Je krijgt bij de GGD een vaccinatie boekje met daarin een stempel ‘Cholera Not Indicated’ erin. Niet meer, niet minder dan dat. Er kan naar gevraagd worden bij het passeren van de grens als je over land reist, maar doorgaans komt het gele boekje niet uit de tas.