Vaccinatie Rabies

Hallo,

Ik ga 14 juli voor 5 weken naar Ghana, 3 weken vrijwilligerswerk en 2 weken rondreizen. Ik twijfel heel erg over de vaccinatie Rabies, vanwege de prijs en de bijwerkingen. Ik ga werken in Tamale en zal daar wel fietsen, vandaar dat het me wel aangeraden is. Maar volgens de organisatie zijn er daar geen agressieve zwerfhonden op straat.

Hebben jullie de vaccinatie genomen? Of meegemaakt dat je geen vaccinatie had gehad en dat je in Ghana het antiserum moest krijgen?

Groetjes Wendy

Hondsdolheid kun je nogsteeds oplopen, ook als je ingeent bent.
Gezondheid weegt niet op tegen de kosten van een vaccin.
(en zeker niet als je een duur ticket kunt betalen, dan kun je ook een vaccin betalen)

Beste,

Hondsdolheid kun je ook oplopen door vleermuizen bv niet alleen door honden.
Het vaccin voorkomt niets geeft je alleen meer tijd op een tegeninjectie te halen.

Ik heb in de 11 jaar dat ik naar Ghana reis ervoor gekozen om de vaccinatie niet te nemen maar dat is een persoonlijke keuze en zeker geen advies!!

Bij twijfel altijd nemen ongeacht de kosten.

Groet

Wout

Bedankt voor jullie reactie! Ik wil me gewoon niet vol spuiten met rommel als het niet nodig is.

Hallo Wendy

IK heb mij wel later vaccineren. Ik kom al ruime 6 jaar in Ghana en ik heb nog niks opgelopen. en over de kosten van de vaccinatie hoef je geen zorgen te maken want ik weet een GGD die dat gratis doet en dat is miditel kijk maar eens op hun website www.meditel.nl ze zitten door het hele land, als aangesloten bent met de zelfde zorgverzekeraars waar hun ook een contract hebben dan is het gratis. maar als je bij de normale GGD gaat dan betaal je wel.

groet, marcel