Na een 12 daagse rondreis door Sri lanka willen we graag nog 5 dagen genieten van onze huwelijksreis aan het strand.
Wat is het beste plaatsje om dit te doen? Unuwatuna of Mirissa?? of nog ergens anders?
Onze interesses zijn: mooi strand, 's avonds een gezellig centum met enkele leuke restaurantjes (niet te druk), eventueel snorkel mogelijkheden, een leuk hotel om onze vakantie af te sluiten…
Misschien is Jungle Beach vlakbij Unawatuna wel iets voor jullie, hier kun je snorkelen, 's-avonds gezellig uitgaan en het is een mooi strand.
Wel is het van belang wanneer jullie willen gaan, je kunt nl niet het hele jaar door snorkelen. Hotels zijn er genoeg, voor elk budget.
Je kan ook richting Tangalle gaan, daar heb je schitterende stranden en hotels (Buckingham Place/Turtle Watch) maar hier kan je niet snorkelen of zwemmen in zee. Maar hier is wel een heel stuk rustiger dan in Unawatuna.
We gaan in juli.
We doen ook Pigeon island aan dus daar zijn we zeker van het snorkelen.
Is het in het zuiden te doen om te snorkelen in juli?
Ik was misschien van plan een scootertje te huren en van strand naar strand te rijden als dit mogelijk is…
In Juli echt geen snorkel in het zuiden. En Jungle Beach is een heel redelijk strand maar bied op loopafstand geen eten/uitgaansopties, daarvoor moet je een paar km verderop zijn in het Unuwatuna Bay gebied.
Mirissa is ‘Unuwatuna in het klein’, dus aan jullie de keuze voor grootschalig of kleinschaliger.
Pigeon Island is wel te doen in juli he?
Wat ivm het weer in het zuiden Unuwatuna Mirissa in juli? Best te don en om aan het strand te liggen hoop ik?
Ik ga voor Mirissa gaan dan denk ik, denk dat we ons wel 5 dagen kunnen bezig houden dan?
Ja hoor zeker vanaf half juli droog en zonnig tot aan einde middag in Mirissa. Alleen ruwe zee, vandaar geen snorkel. En zat restaurants/bars i.t.t. Nilaveli en ook genoeg qua excursies. Maar Nilaveli heeft dan weer prachtige gladde zee en snorkel.
Unnawatunna is giga druk wel veel restaurantjes maar strand echt minimaal. Tangaslip is echt mooi, mirissa veel backpack gebeuren .
De westkust is erg leuk en dicht bij het vliegveld !
Bv hikkaduwa, bentota negombo erg leuk en rustig !
Haus Berlijn bentota echt super!