Is het te doen om in juli een rondreis te doen in Sri lanca met als eindbestemming 5 dagen strand vakantie in Unawatuna ?
Ik zou het lekker vinden om dan mooi weer te hebben . is de kans daarop wel groot genoeg?
Of is het echt beter om meer oosterlijk een mooie kust plaats te nemen voor strandvakantie?
Zo ja, wat is dan een leuke plaats waar ook nog wat te doen is?
Leuke strand en leuke straatjes met restaurantjes en barretjes.
Kan iemand me vertellen of het eten en drinken in restaurantjes duur is?
BV wat kost een biertje of wijntje en een hoofdgerecht ongeveer?
Zolang je het stranddeel 2e helft van de maand doet is het redelijk zonzeker. Je kunt ook zwemmen door het rif, alleen niet snorkel/surf/duik want de ruwe zee achter het rif maakt golven te hoog en water te troebel.
Oostkust heeft niet echt wat je zoekt, alleen Arugam heeft restaurants en bars maar de snorkel-duikstranden Passi en Trinco niet. Hoofdgerecht is rond de Rs 1,000 (7 euro) in de gewone toeristenrestaurants, maaltijd met biertje en 2e gang samen iets van Rs 2,000.
Bedankt Erik en Sandya!!
Wij gaan het beleven en hopen dat we goed weer treffen in Unnawatuna, onze strandvakantie is van 8/13 juli
Maar een bui en daarna weer zonneschijn is ook prima������
Zwemmen kunnen we ook in het zwembad of achter de rif zoals je schrijft!
Verder lijkt het me wel een gezellige plaats waar vanuit je zelf nog kunt wandelen las ik , klopt dat?
Bedankt alvast voor de adviezen!!
Ja hoor, tegen die tijd zouden de buien langzaamaan alleen eind van de middag moeten zijn.
Ja U’tuna is echt een gezellige scene, met alle zijstraatjes vol restaurants en guesthouses en winkeltjes/yoga etc. etc. Alleen weekenden kunnen wat vervelend zijn door ghettoblaster-parties aan het strand of op een heuveltop, en de organisatoren hebben banden met de politiek dus de politie durft niet echt tegen hen op te treden hoezeer ze ook de toeristen van alle andere zaken wegjagen…
Kom zojuist terug van Sri lanka had 10 dagen Unnawatunna in gedachten maar zijn naar 4 dagen weggegaan. Het strand is erg smal veel bebouwd.
Erg druk en die verschrikkelijke harde boem boem muziek verschrikkelijk.
Het eten is best aan de prijs maar tip Happy spice het echte srilankaanse eten geweldig en heerlijk>
Ook Lucky tuna heerlijke vis aan het strand.
Kingfisher kun je lekker op een bedje liggen en drankje doen maar erg prijzig.
Hoop dat ik je wat heb geholpen.
Oeps, toen ik er vorig jaar was dreunde de boemboem disco alleen in 't weekend. En ondanks klachten van zo ongeveer alle andere zaken aldaar deed de politie niets want de disco-eigenaar (op de heuvel dus het galmt overal) had corrupte politieke konnekties. (Welke nu er een nieuwe politieke wind waait hopelijk minder belangrijk worden, maar dat is een proces op vele fronten dat veel tijd gaat vergen). Was het nu de hele week door? Ga binnenkort weer boeken…
Okay, dank voor de info. Zal het guesthouse ernaar vragen voordat ik boek. Hopelijk komt de nieuwe anticorruptie-golf ook snel bij deze situatie uit want het is tegen elke Srilankaanse wet