stranden-twijfel slaat steeds weer toe

eind juli eindigt onze rondreis SL; ik weet dat er al heel veel treads zijn over stranden, maar de twijfel slaat nu toch (weer) toe. Halverwege onze rondreis zijn we een paar dagen in Nilaveli (daarover geen twijfel), aan het einde dus 3 nachten in het zuiden. We hebben nu een hotel in Unawatuna geboekt, maar ik weet het niet … Voor zover ik heb kunnen nagaan, kan er gedurende die tijd sowieso niet gezwommen/gesnorkeld worden in het zuiden en zuidwesten, toch? Dat is overigens niet echt het probleem. Unawatuna: er zijn leuke eettentjes, maar het schijnt er zo lawaaierig te zijn. Bentota: mooier strand? Eettentjes? En hoeveel eettentjes heeft een mens nodig in 3 dagen? Toch kiezen voor mooier, rustiger strand? Of voor levendigheid? Of ben ik te veel op zoek naar het maximale? We willen ook Galle nog bezoeken gedurende die dagen en misschien ook nog Sinharaja … Ik dub er steeds opnieuw over.
Wat ik dus eigenlijk zou willen: prachtig wit strand, rust, paar eettentjes, Galle en Sinharaja ‘in de buurt’; wie weet de ultieme plek?

Anna

Hoi maar weer,

Zwemmen kan prima achter het rif van o.a. U’tuna en Hikkaduwa, alleen water is te troebel voor snorkel. Sinharaja is buiten scope, daar moet je echt de nacht tevoren verblijven om vroeg de trekking te beginnen en 't is 2-3 uur van het strand. Vanuit allen is Galle best te bezoeken met bus of trein als dagtrip… U’tuna was een stuk minder lawaaig op de zaterdag in April dat ik er was dan het vorig jaar was, zal alleen weekend avonden wat veel discogeluid hebben. Hikka trouwens ook maar Hikka is veel groter dus kent ook altijd rustige zones.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hè snap je twijfel! Wat betreft sinharaja zoals beschreven echt 2 dagen . Wat betreft unnawatunna wij zijn er dec / jan geweest en zal er nooit meer komen ! De hele nacht zware bassen met disco muziek voor soms maar 10 man!
Ook vind ik het strand erg klein dit komt waarschijnlijk door de tsunami.
Wat betreft bentota dat hebben wij geweldig gevonden km lange uitgestrekte stranden geweldige eettentjes. Amal aan het strand heerlijke vis.
Hoop dat ik je heb geholpen bentota is rustig lay back !