Unieke plekjes in Zuid-Thailand

Graag wil ik de vlg plekken delen. Ze zijn orgineel, betaalbaar,kleinschalig en het is niet nodig om dit via een reisbureau te boeken. Voor de avontuurlijke reiziger: http://tcdf-ecologic.jimdo.com/ en www.manoragarden.com, bij beide zijn ned mensen aanwezig, die je info over de omgeving geven, en desgewenst met je oppad gaan. Bij de ecolodge kun je met een plaatselijke gids een jungletour doen onder de noemer ’ voor de jungle hoef je niet naar het noorden’. Bij Manoragarden bij het plaatje Phang gna (boven Pukhet) was ik onder de indruk van de ’ heaven en hel’ tempel…zo gruwelijk, en daardoor bijzonder indrukwekkend. Als bounty-eiland koos ik voor ko payam bij RaNong. In Ranong zeker de cocktail bar bezoeken en de walking street markt op zondag. Buiten Ranong zijn diverse Hotsprings, lekkerrrr, en ook een klein natuurpark met tree top huisjes. Ik toerde daar veel rond op een scooter, dan zie en ontdek je veel. De lekkerste koffie op het station in Ranong, in de roze koffiebar.
In de reisgids wordt Ranong omschreven als zompige stad, niet waar, en Phang gna als slaapstadje, tja ligt eraan welk vermaak je zoekt. Op Ko Payam vebleef ik in smilehut ’ resort’ , precies wat ik zocht 'n hutje bij het strand. mmmmm.

1 like

Nou leuk Diedo,dat je deze informatie wilt delen met de mensen hier op het Thailandforum.:slight_smile: