Uitleg gevraagd Indonesie

In oktober vertrek ik voor drie maanden naar Papua
Twee van de drie maanden doe ik vrijwilligerswerk maar ik zou daarna nog ontzettend graag een maand willen rondreizen. Helaas is het visum maar twee maanden geldig. Het kan echter verlengt worden via een brief van iemand uit indonesie.

Nu zou ik een oproep willen doen aan alle indonesiers of nederlanders of belgen die er wonen… zouden jullie me verder kunnen helpen met het verkrijgen van een visum?

Kan eender welke indonesier de uitnodiging sturen dat je mag blijven of betreft het enkel en alleen werk ?

is er een andere mogelijkheid dit te verkrijgen ?

is het mogelijk om bv een ticket voor drie maanden te boeken maar een maand in maleisie te verblijven om dan terug in indonesie te vertrekken naar belgie wanneer een visum van drie maanden voor indo niet mogelijk is ?

is het mogelijk een visum te verkrijgen wanneer je even de grens oversteekt met papua nieuw guinea?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen !

Hoewel ik de ambassade al gecontacteerd heb begrijp ik echter niets van de uitleg. Het nederlands en engels dat er gesproken wordt is van Indonesische aard:)

dank je voor je hulp!

grtz

Hoi Gorecki,

Sinds 1 januari dit jaar is het voor Nederlanders mogelijk het 60 dagen touristen visum ter plekke te verlengen. Hiervoor heb je inderdaad een sponsor nodig (het visum wordt als het ware omgezet in een sociaal cultureel visum). Op Java en Bali zijn echter visum bureautjes die je tegen betaling een sponsor aanbieden en tevens bemiddelen voor de verlenging van je visum. Een voorbeeld hiervan is Bali Mode. Zij vragen 500,000 rp voor hun service, wanneer je het zelf doet, ben je 200,000 rp kwijt. Of zo’n bureau ook op Papua te vinden is, weet ik dus niet.

Volgens mij geldt deze regel ook voor Belgen, maar vraag dat na!!!

Iedereen die in het bezit is van een KTP (Indonesisch identiteitsbewijs) kan je sponsor zijn. Er zijn geen inkomingseisen voor de sponsor of zoiets.

Groet,

Jenny