Uganda of Uganda & Tanzania ?

Ik zou denk ik contant geld meenemen. Omwisselen is namelijk makkelijker dan pinnen. Pinautomaten zijn nog wel eens leeg in Uganda.

Heel lang verhaal, maar ik zou met Baobab (waarmee ik al twee keer eerder een zeer goede ervaring mee heb, o.a. ook in Afrika) eerst naar Indonesie gaan. Deze reis is zo veranderd dat ik hem gratis kon annuleren en ik kon eindelijk een gele koorts vaccinatie gaan halen (liep allemaal toevallig zo). Baobab heeft nu een 16-daagse reis die aardig te betalen is. Habari had ik ook gezien, maar dat scheelt toch nog wel wat qua kosten (al vind ik 16 dagen wel wat kort). Afijn, het is zo gelopen en mijn eerdere ervaringen met Baobab waren goed (al spreekt mij Habari ook aan).

Ach wie weet de volgende keer met Habari. Onze ervaring is; als je eenmaal in Oeganda bent geweest dan wil je zeker terug. Komend najaar gaan we voor de 4e keer. Het blijft een mooi land met vriendelijke mensen.

Mijn ervaring ook; ga voor de tweede keer maar nu in combinatie met Rwanda (gorillatrek en Nyungwe Forest)

Daar ben ik ook bang voor dat ik graag terug wil ;-p Zelfde ervaring met Madagascar vorig jaar…MOET ik ook nog een keer naar terug. Dit wordt mijn vierde Afrika reis (Tunesie weekje niet meegerekend) en ik ben helemaal verslingerd aan dit continent (zuidelijk deel dan). Over een aantal weken ga ik in elk geval naar Uganda. Zin in!!

Ja, ik ken het gevoel. Sinds 1999 reizen we door Nederland, waarbij Kameroen het meest noordelijke was. Madagascar zijn we nog niet geweest. Wie weet. Kijk eens op www.ottenga.com

Kan me helemaal aansluiten bij de stelling dat afrika verslavend werkt. Na Tanzania en Botswana gaan we begin september naar Uganda met Habari.
Ben benieuwd of de nieuwe lodges dan al klaar zijn. Wel of niet klaar zal geen belemmering zijn om te genieten. Heb er nu al zo’n zin in.

Wanneer ga je in september? Ik ga nl ook in september. Komen we elkaar misschien wel tegen, ook al ga ik samen met mijn echtgenoot de individuele reis doen.

Wij vertrekken op 8 september en doen de groepsrondreis.

Wij vertrekken 1-9. Blijven dan eerst nog een paar dagen in het guesthouse Entebbe en maken dan een rondreis. We doen de rondreis nu voor de 3e keer. Dit keer met wel wat aanpassingen. We gaan nu naar Kidepo (verlenging) en bezoeken extra Semliki (NP in het westen). Ook in Murchison passen we het programma wat aan. Een boottocht naar het meer doen we niet, maar gaan wel een extra bezoek brengen aan het park. Heb er weer zo’n zin in.
De vorige keer hebben we de combinatie Uganda/Rwanda gedaan (ook met Habari). Rwanda viel mij wat tegen. In de parken hebben we weinig dieren gezien (maar goed het is geen dierentuin). Verder vond ik het een vreemde situatie dat je tussen mensen loopt die elkaar nog niet zo heel lang geleden elkaar het leven nastonden en nu weer samen leven. Het memorial vond ik erg indrukwekkend. Mocht je belangstelling hebben voor mijn reisverhaal (http://www.ottenga.com).