udaipur of Khajuraho

Ik moet/wil een keuze maken tussen udaipur of Khajuraho.

Wat zouden jullie dan doen?

Kan iemand zijn ervaring delen?

BVD!

hei

ik heb superdag beleefd in Khajuraho: de erotische tempels zijn een must see. In de trein van Delhi naar Khajuraho had ik een Kroatische reisgezel leren kennen die in Khajuraho afgesproken had via couchsurfing met ene Yogi.

Ik had geen ervaring met couchsurfing en stond er wat sceptisch tegenover maar was een fantastische ervaring. Yogi en zijn vriend hebben ons de hele dag met de moto op sleeptouw genomen door en rond Khajuraho. het platteland is er heel mooi en op die manier kun je een andere blik werpen op de stad en omgeving.

Om nu Khajuraho te vergelijken met Udaipur en een keuze te moeten maken is heel moeilijk. Khajuraho is in principe een oneday trip en het vraagt toch enkele treinurenom er te geraken. In Udaipur daarentegen kun je je gerust enkele dagen vermaken. Udaipur is een gezellige toffe stad waar het leuk vertoeven is.

De wasvrouwen aan de lake zijn super om te zien en heel kleurrijk. Een boottochtje op de lake, dat overal aangeprezen wordt daarentegen vond ik heel teleurstellend.

Keuze is dus moeilijk. Misschien moet je het laten afhangen van de tijd die je hebt. In Khajuraho zou ik niet langer dan een dag verblijven. Ik ben smorgens vroeg toegekomen vanuit Delhi en savonds laat terug vertrokken naar Varanasi.

Ik weet niet of ik je met dit heb geholpen. Persoonlijk zal Khajuraho mij meer bijblijven dan Udaipur, alhoewel deze laatste een zeer fijne stad is om te vertoeven…
gr