Typische spelletjes voor Bolivia

Hallo allemaal,

Ik ben een studente leraar kleuteronderwijs, ik zit momenteel in mijn laatste jaar.
We hebben de opdracht gekregen om een speelmat te maken voor mondiale vorming. Deze heeft als bedoeling om de diversiteit in andere landen aan te geven en ontdekken.

Ik ben op internet en in boeken op zoek gegaan naar informatie over waar de kinderen zich allemaal mee bezighouden maar kan hier spijtig genoeg heel weinig tot niets van vinden.
Ik vroeg mij af of iemand van het forum mij hier misschien mee kon helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Annelies

Hey Annelies,

In 2007 heb ik vrijwilligerswerk gedaan in het kinderziekenhuis in Quito, de spelletjes die wij deden waren de bekende bordspelletjes, puzzels, blokken e.d. Ik denk dat je wel kunt stellen dat er in Zuid Amerika meer buitengespeeld/op straat gespeeld wordt dan bv. hier in Nederland. Maar echt iets specifieks kan ik niet bedenken.
(de meeste kinderen van die afdeling lagen in het ziekenhuis omdat ze een ongeluk hadden gehad met buitenspelen…)

Ik hoop dat je voldoende info kunt verzamelen om er een leuke speelmat van te maken.

Groeten!

Hoi,

Dank je voor je antwoord op mijn bericht!

Ik heb ondertussen al wel een hele boel informatie kunnen vinden op de blogs van verschillende mensen die al in Bolivia geweest zijn.
Ik hoop dat ik de kinderen kan boeien met de informatie en spelletje over Bolivia en ze zo iets kan bijleren.

Nogmaals bedankt!

Groetjes,
Annelies

Annelies,

zelf ben ik momenteel een kinderkamp aan het voorbereiden rond Bolivia (en klimaatverandering) (kamp van een NGO met een 75-tal kinderen van alle leeftijden, ook kleuters). Zie jij het eventueel zitten om me wat spelletjes door te mailen? Ook in jouw speelmat ben ik heel geïnteresseerd.

mijn mailadres: tinneke.degraeuwe@ugent.be

groetjes,
tinne