Wie reisde door beide landen en welk land heeft jouw voorkeur als je moest kiezen en waarom? We reizen met 3 kinderen: 8, 10 en 12 jaar.
Voorheen reisden we al door Noord India (incl Ladakh), Nepal, Vietnam zonder kids en afgelopen jaar door Laos & Cambodja.
Hoi,
Ik zie dat nog niemand gereageerd heeft. Dat zal er mede mee te maken hebben dat als je Sri Lanka wil omschrijven je heel kort kan zijn (fantastisch!) of toe gaat lichten waarom het zo’n fantastische bestemming is. En dat is een behoorlijk verhaal. Wij reizen de hele wereld rond (zie onze privé-pagina tjalkens.nl) maar komen elke keer terug in Sri Lanka. Onze liefde voor het land gaat zover dat we uiteindelijk zelfs naast onze full-time werk een succesvol reisadviesbureau voor Sri Lanka zijn begonnen. Dit om meer mensen in contact te brengen met Sri Lanka. Goed, een opsomming, de volgorde is willekeurig:
- Schitterende stranden
- Meerdere landschappen, van bergen tot droge vlaktes tot tropische regenwouden, op een gebied zo groot als de Benelux!
- Fantastische, vriendelijke mensen
- Enorm veel cultuur en geschiedenis in de vorm van tempels, enorme historische koningssteden, koloniale forten en bouwwerken etc. etc.
- Waanzinnig mooie parken waar je olifanten, luipaarden, buffels, krokodillen en nog veel en veel meer kan zien
- Honderden unieke soorten vogels, waarvan vele alleen op Sri Lanka voorkomen
- Je kan er alles doen: Raften, duiken, snorkelen, golfen, cricket, bergbeklimmen, yoga, fietsen, wandelen, ballonvaren, verzin het maar. Alleen skiën en schaatsen kan niet
- Er zijn accommodaties voor elk budget. En de meeste zijn gewoon goed
- Overheerlijke curries en seafood! De meeste curries zijn niet zo scherp als in India en (vinden wij) hebben meer smaak. In het Noorden en Oosten kan je scherpere curries vinden
- Wil je een andere cultuur zien en meemaken, dan ga je naar Jaffna. Hier lijkt het bijna of je in Zuid-India zit
- Walvissafaris! Zie deze enorme dieren en ga geniet van de andere zeedieren zoals springende dolfijnen
Zo kan ik nog wel even doorgaan! Maar ik denk dat je wel een idee hebt gekregen