Twee weken reis door Japan 2017

Goedemiddag,

ik heb een planning gemaakt voor mijn reis naar Japan en nu vroeg ik me af of het niet teveel is voor twee weekjes weg. We willen zoveel mogelijk met de trein doen. De planning is als volgt:

Tokyo 2 nachten
Takayama (Shirakawago - Kanazawa excursie) 2 nachten
Kyoto 3 nachten
Osaka 2 nachten
Hakone-Mount Fuji 2 nachten
Tokyo 1 nacht

Ik zag dat je met de trein o.a. Kanazawa kan, maar ik ben eigenlijk van plan dit als excursie te doen vanuit Takayama. Vanuit Hakone is er ook de mogelijkheid tot een excursie naar Fuji toch?

Hallo Asper,
in Takayama zou ik de excursie naar Kanazawa achterwege laten. Had je meer tijd gehad, dan was Kanazawa zeker een leuke stad om te zien, maar met twee weken moet je toch keuzes maken. Kanazawa wordt soms ‘klein Kyoto’ genoemd, en gelukkig heb je daar wel een paar dagen zoet te maken.

Osaka en Kyoto liggen vrij dicht bij elkaar, met de trein ben in je in 20 minuten vanuit Kyoto in Osaka. Je zou ervoor kunnen kiezen Osaka als een dagtocht vanuit Kyoto te doen en de nachten Osaka elders in de reis te verdelen. Tenzij je natuurlijk graag langer in Osaka zou willen blijven, dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke wensen :slight_smile:

Hakone wordt vaak gedaan voor de Hakone round trip. Op verschillende plekken hierbij heb je een leuk zicht op de Fuji, als het weer een beetje meewerkt natuurlijk.
Wil je dichter bij Fuji zijn, dan kun je naar Fuji Five Lakes gaan.
Natuurlijk kun je nog dichter bij Fuji komen, maar Hakone en Fuji Five Lakes worden het meest aangedaan voor de zichten op Fuji en hun eigen interessante gebied.

Als je de route min of meer vast hebt, is het een idee om te kijken of het voor jou gunstig is om een Japan Rail Pass te nemen.