Twee maanden werken op een camping in Frankrijk?

Hoi Frankrijk-liefhebbers! :zon02:

Ik ben zelf een grote Frankrijk fan, en elke zomer sta ik met mijn tentje op een camping in de Franse zon. Ik vind het altijd weer jammer om naar het koude Nederland terug te gaan na twee weken zon, stokbrood, kaas, wijn en de Franse taal!

Zo wilde ik altijd al een keer een langere tijd in Frankrijk zijn om de taal beter te leren en deze in de praktijk toe te passen. Afgelopen zomer heb ik daarom twee maanden op een Franse camping gewerkt! Ik dacht: misschien ook iets voor jullie als echte Frankrijk-liefhebbers? Ik heb toen als animatrice gewerkt op een camping in de Drôme; ik heb geknutseld met kinderen, sporttoernoois en estafettes georganiseerd en 's avonds bijvoorbeeld een miss&mister campingverkiezing. Het was voor mij een geweldige ervaring! Twee maanden in Frankrijk, in de zon, leuk werk, goed voor het leren van de taal en ook nog eens (fatsoenlijk) betaald. Bovendien was ik één dag in de week vrij waardoor ik ook nog wat van de omgeving heb kunnen zien.

Kijk eens op: www.campingwerkinfrankrijk.nl als dit je ook wat lijkt! Dit was de organisatie die voor mij dit zomerbaantje toen geregeld heeft, waar ik erg tevreden over ben. Bovendien hebben zij me goed voorbereid op het animatiewerk d.m.v. trainingen en ze hebben me ook begeleid tijdens de zomer zelf. Ik raad het anderen zeker aan om ook het leven op een camping voor een langere tijd te ervaren!