Tussenstop Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Deze zomer reis ik af naar Vietnam. Op mijn terugreis heb ik een tussenstop van 11 uur op Kuala Lumpur.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om het vliegveld te verlaten en een paar uurtjes de stad te verkennen? Of is dat niet mogelijk, omdat ik dan opnieuw in moet checken, terwijl ik dat eigenlijk vanuit Vietnam al heb gedaan.

Graag jullie ideeën of ervaringen hierover/mee! Bedankt!
Groetjes, Kim

Hallo,

Als je met dezelfde maatschappij terug vliegt en ze hebben je bagage doorgelabeld naar NL dan kun je gewoon het land inreizen en rond gaan kijken in de stad.
Als je terug komt kun je gewoon weer door de douane heen en je vervolg gaan maken. Want als het goed is heb je gelijk je boardingkaart voor de volgende vlucht.

Bedenk alleen wel dat het vliegveld op zo’n 40 km van de stad ligt en je dus rekening moet houden met een redelijke reistijd. De verbindingen zijn echter prima!

Mocht je nog vragen hebben over Vietnam zelf, let me know!

Het zou inderdaad moeten kunnen. Hoe wel rekening met eventuele vertragingen van treinen of taxi (je weet maar nooit) maar met de trein ben je in 35 minuten van het vliegveld in KL. Vanuit hier kun je de monorail of taxi verder nemen naar de torens, shopping centra of wat je ook wilt zien.

Ik denk dat als het een beetje meezit je wel een uur of 6 door zou moeten kunnen brengen in de stad. Dan heb je nog veilige marches om je vliegtuig te halen.

Ik zou in dit geval de KLIA-express (monorail) nemen, dan ben je met 25 minuten in het centrum van KL