Tussenstop in Taipei van 10:30 uur mogenlijk?

Hoi ik ben Luuk,
Ik ga op 10 februari richting Nieuw zeeland om een half jaar stage te gaan lopen en te reizen.
Nu heb ik onderweg naar Auckland een tussenstop van 10,5 uur in Taipei. Op internet lees ik verschillende berichten over de mogelijkheid om het vliegveld te verlaten.

Mijn vraag daarom of iemand ervaring heeft met het verlaten van het vliegtuig in Taipei, en of 10,5 genoeg tijd is om even de stad in te gaan?:chin:

Ik hoor graag van jullie,

Groetjes,

Hoi Luuk, ja hoor is mogelijk. Hebben wij ook gedaan toen we via Taipei naar Bali gingen. Wij hadden nog een wat langere tussenstop (expres zo geboekt) zodat we lekker konden slapen in een hotel. Het was in 2012 dus ik moet even in mijn geheugen graven.
Ik kan me herinneren dat het snikheet was, maar wij waren er in juli.
We moesten met een bus en een metro/trein, ging prima.
Je snapt natuurlijk geen snars van wat er op de borden staat maar je wordt vast geholpen door de Taiwanezen. Wij vonden de mensen echt supervriendelijk!!!
We stonden te kijken naar de borden en meteen kwam er iemand op ons af of ze ons konden helpen, we werden geholpen hoe en waar een kaartje te kopen,mop een ander station liepen ze met ons mee voor de overstap. In de stad aangekomen werd meteen de weg gewezen welke uitgang te nemen. Ongelooflijk gewoon en zonder dat we iets aan iemand hoefden te vragen, zomaar spontaan!
De 101 is natuurlijk leuk om te zien, zeker in het donker als de lampjes aangaan. Daarbij zit een groot winkelcentrum, wel meerdere in de omgeving trouwens. Grappig om te zien hoe ze oversteken, de bomen stonden vast met dikke kabels, vast vanwege de typhoons.
Dus ik zou zeggen, mits niet heel moe bent van het eerste deel van je vlucht, zeker doen!
In het hotel waren wel meer mensen met een tussenstop onderweg naar Australië of NZ.
Vlieg je met China Airlines?

1 like

Hee, bedankt voor je snelle reactie! Goed om te horen dat het mogelijk is om even de stad in te gaan. 10,5 uur stil zitten is niks. Ik ben wel van plan om de stad te gaan verkennen dan. Misschien dat ik daarna in het vliegtuig nog een aantal uurtjes kan slapen.
We vliegen inderdaad met China Airlines.
Is het noodzakelijk om van tevoren iets te regelen voor de tussenstop? of kan dat allemaal ter plekke? en waar moeten we rekening mee houden?
Groetjes

Hallo Luuk,

Wij hebben van tevoren niets geregeld, behalve het hotel. Een visum is niet nodig, geld uit de muur op de luchthaven vragen hoe naar Taipei stad te komen en verder wijst het zich vanzelf.
Zoals gezegd, de mensen waren uitermate behulpzaam. Echt, zo hebben we dat nergens meegemaakt en we hebben toch al heel wat landen bezocht.
Er was iets met de metro dat je verschillende soorten coupés had, gereserveerde plaatsen en vrije plaatsen ofzo. Maar ook daar werden we dus bij geholpen om in de juiste coupe te stappen.

Google anders een op ‘must see’ of ‘must eat’ in Taipei.
Zo kwamen wij op een site over eten (a hungry girl's guide to taipei: snapshot/dessert: i strongly recommend the ICE CREAM WITH COTTON CANDY AND ESPRESSO from COFFEE ALLEY) waar ze het hadden over Cotton Candy Icecream en waren daar zo door geïntrigeerd dat we dat persé wilden proeven, dus daar zijn we naar op zoek gegaan. (Mall vlakbij de 101)

Mocht je nog wat tijd over hebben op de luchthaven, check dit nog even…

Succes!

1 like

Hoi,
Oké dat is top! Nu kunnen we met een gerust hart Taipei in haha :slight_smile:
Ik ga zeker eens op de sites kijken die je beschrijft. De verschillende bezienswaardigheden hebben we wel al een beetje uit gezocht. maar de must eats komen zeker van pas. Dat cotton candy icecream ziet er goed uit joh. Daar zullen we eens een kijkje gaan nemen.
Een keer douchen op het vliegveld is niet verkeerd inderdaad.

Heel erg bedankt voor de hulp. apart om te zien dat mensen op internet de moeite nemen om zo te helpen. echt tof!

Hoi Luuk, ik ben net gisteren gearriveerd in Auckland. Ben ook met China Airlines via taipei gevlogen met lange stop in taipei. Ik had zelf niet zoveel trek om tijdens zo’n lange reis een drukke Aziatische stad in te gaan, dus ik heb een hotelkamer geboekt vlakbij het vliegveld. Dit was bij taoyuan city suites, prima hotel! De taxi rit er naartoe duurde maar 5 minuten.
Je kunt gewoon zonder visum het vliegveld verlaten.
Veel plezier!