reistip gevraagd Taipei - Brisbane

Hai, in maart vlieg ik met china airlines via Taipei naar Brisbane. In Taipei heb ik een overstaptijd van 10 uur. Kan je dan gewoon het vliegveld af om Tapipei te bezichtigen?

Hee, dit kan! Ik ben zelf 2 weken geleden van ams via taipei naar sydney gevlogen, waarbij ik 17u tussen had, waaronder ook een overnachting. Je bagage gaat rechtstreeks door, dus zorg dat je alles wat je nodig hebt in je handbagage hebt zitten.

Mijn vriendin vertrekt dit weekend en heeft net als jou 10u tussenstop. Dit is precies genoeg tijd om een hostel te zoeken om ff op te kunnen frissen als je zou willen (Wing Yee is volgens mij een hostel waar je ook voor een paar uurtjes een kamer kunt nemen.)
De 101 te bezoeken (aanrader). Eventueel nog een tempel of gewoon door de stad banjeren.

De mensen zijn allemaal heel vriendelijk en bereid te helpen, alleen er wordt slecht engels gesproken, maar dan sturen ze je wel door naar iemand die wel engels kan.

Ohja, het is best een eind van vliegveld naar central. Geen taxi pakken, veel te duur. Gewoon de lijnbus 61 of 62. En prijzen zijn heel vaak onderhandelbaar.

Bedankt voor je tips!

Mogelijk nu te laat, maar ik weet van een ervaren reisbegeleidster dat je bij een overstap van meer dan 6 of 8 uur de vliegtuigmaatschappij (of via je reisorganisatie) verplicht is je een hotel aan te bieden. Dat hoort bij de algemene reglementen, maar daar lopen ze natuurlijk niet mee te koop. Misschien heeft je vriendin daar nog wat aan.