Stopover in Taipei

Beste mensen,

Eind juli vlieg ik naar Vietnam toe, maar heb ik een stopover in Taipei. Ik ben daar nog geen 19 uur, en moet dan ook nog overnachten. Ik kom ongeveer om 13.00 uur aan…

Ik was benieuwd of er iemand was die dit ook al een keertje mee heeft gemaakt of iemand die een goed hostel weet voor twee personen (niet te duur!) en wat je er allemaal kan bezoeken in een halve dag!

Ik hoop gauw wat ervaringen van iemand te horen…

Groetjes, Tim

1.gelukkig heb je als NLer geen apart visum nodig-en dat geldt slechts voor enkele begenadigde naties.
2.de airport ligt zo’n 60/70 km vanaf de capital Taipei af-en ik neem aan (want je zegt niks duidleijk) dat je daar heen wilt. Uiteraard gaan er bussen-dat duurt wel even, ook daar zijn nogal 'ns trafficjams=files. De stad Tai…dinges ligt veel dichterbij, maar er is, bot gezegd, niks te doen.
3.ooit van google gehoord? Op sites als hostelz, hostelworld, hostelbookers vind je hoStels by the dozen. (google: hostels in…)
4.de stad Taipei (=groot, noord)biedt niet al te veel echte mustsees. Er is een nation. museum, een erg hoge wolkenkrabber met view (was ooit de allerhoogste ter wereld) en wat Chinees uitziende gebouwen (leuk als je nog nooit in China bent geweest. De meeste nognooitdaargeweest zijnden geven hoog op van de chinese sfeer, het lekkere eten en de o-zo andere sfeer. Mij viel dat nogal tegen-maar ik ben wat kritisch en ben meerdere keren in China/mainland en HKG en Japan etc. geweest. Verder is het hoogmodern, efficient, er is een duidleijke metro en het is bepaald niet goedkoop-denk maar aan japans prijspeil.
Zoals altijd vind je dat soort lijstjes+alle verdere info in elke overbekende praktische reisgids. leen er 1 in de bieb en maak wat kopietjes.
5.informeer alsnog bij airline of reisburo of je niet in aanmerking komt voor OF gratis hotel/stopover of naar goedkope stopoverprograms (CHina air??)

Hoi, ben er laatst nog geweest. Buiten de spits zit je vanaf TPE met de bus (ticket $90) in een uur in centrum Taipei. Een praktische en relatief goedkope crushplaats ($350 p.p.) is Happy Family Hostel 1 vlakbij de mainstations bus, trein en metro. Check http://happyfamily.tripod.com/

Als je om 13:00 uur landt, vervallen eigenlijk de musea. In jouw tijdsbestek zou ik naar de Shandao Tempel gaan, toegang gratis. Daarna naar Taipei 101 met de metro omdat het de op één na hoogste gebouw van de wereld is. Zit een high profile mall onder en bij helder weer kun je eventueel het observation deck ($400) bezoeken. Er zitten veel andere malls in de buurt. Daarna met de metro naar de Shilin Night Market gaan. Deze laatste vind ik eigenlijk de enige ‘mustsee’, hoewel ik geen shopaholic ben. Meer vanwege grootte, sfeer en eten.

Vergeet niet de gratis city map op het vliegveld mee te nemen. Hier staan ook de metrolijnen op.

Cheers!

1 like

Hallo,

Wij(mijn vriendin en ik) vliegen naar Auckland met een 10,5 uur durende stopover in Taipei(van 13:00 tot 23:30). We gaan een wereldreis maken en willen daarvoor een Tablet meenemen. Deze tablet hebben we nog niet maar willen we wel graag kopen.

Nu dacht ik, misschien is electronica in Taipei wel goedkoper. Heb je in Taipei grote electronica winkels? Zo ja, hoe zit het met de prijzen van electronica daar?

Groeten,

Arjen

Over een kleine maand zit ik ook met een stopover van zo’n 12 uur in Tapei. Enige suggesties hoe je aangenaam al die tijd kan doorbrengen?

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag was er een voorlichtingsdag over Taiwan voor reisagenten. Namens goedkopedroomvakanties.nl was ik hier ook aanwezig. Hier hoorde ik (maar ik heb er dus zelf nog geen ervaring mee) dat je via het Taiwanese verkeersbureau gratis een bustour kunt krijgen om de stad te bekijken. Voorwaarde is wel dat je binnen 24 uur weer vertrekt uit Taiwan. De bedoeling is natuurlijk dat je zo enthousiast wordt over Taiwan dat je de volgende keer niet alleen een korte stop maakt maar er voor kiest om meer tijd in Taiwan door te brengen. Gratis is in ieder geval nooit te duur, dus het lijkt me wel de moeite van het informeren waard!

Zelf ben ik overigens wel heel enthousiast geworden over dit land. Van iedereen om mij heen hoorde ik dat de bevolking erg vriendelijk is en op culinair gebied hoef je ook niet te klagen. Verder kun je er geweldig fietsen, is de natuur afwisselend en de steden een mooie mengelmoes van kleine authentieke winkeltjes en megawinkels waarbij de Bijenkorf in Amsterdam in het niet valt. En je hebt er natuurlijk ook de enorme electronica winkels, een waar shoppingparadijs voor de man :slight_smile:

Heel veel plezier in Taiwan Fid509 en Avanderschans!

Met vriendelijke groet,
Petra