Tusker Trails

(origineel bericht op be-more.nl)

Tusker Trails

Daar ben ik weer, na lang afwezig te zijn geweest. Inmiddels ben ik al bij de gorilla’s geweest, in de Serengeti, de Ngoro Ngoro Crater en nu ben ik op weg naar Dar Es Salaam om vanuit daar de overtocht te maken naar Zanzibar. De afgelopen dagen waren geweldig! Afrika is echt een paradijs, maar ik zal over die activiteiten een andere blog schrijven, want ik moet de foto’s nog uitzoeken (en dat zijn er heel veel!)

Voor nu zal ik een beetje vertellen over de truck: In het begin zaten we met 28 in de truck, maar gedurende de trip zullen er mensen afvallen en anderen aansluiten. De truck maakt een lange trip en mensen kunnen kiezen wanneer ze opstappen en hoe lang ze mee rijden. We rijden vooral overdag, en proberen voor de avond op de camping te zijn zodat we in het zonlicht onze tent op kunnen zetten en kunnen koken. Het is heel grappig om te zien dat er binnen een kwartier 14 tenten opgebouwd zijn, het vuur aangemaakt is, mensen aan het koken zijn, de truck schoongemaakt wordt, mensen aan het douchen zijn etc. 's Morgens is het hetzelfde verhaal. Binnen een uur hebben 28 mensen hun tent, matje, slaapzak, etc. ingepakt, hebben ze gegeten en zitten ze klaar in de truck om te vertrekken.

Er is een rooster dat vertelt wie wanneer wat moet doen en iedereen kent zijn taak dus dat werkt fantastisch. Ik moet zeggen dat het wel even wennen was om met 27 nieuwe mensen op reis te gaan waarvang een deel elkaar al kent. Gelukkig heb ik mijn plekje inmiddels gevonden. Gisteren, new year’s eve, was wel even lastig. Ik ben gewend om het met vrienden te vieren en nu was ik met mensen die ik pas een week ken. Gelukkig hebben we wel een heel gezellige avond gehad waarin we elkaar weer wat beter hebben leren kennen.

Allemaal een fantastisch nieuwjaar toegewenst, dat alle nieuwjaarswensen in vervulling mogen gaan!

(origineel bericht op be-more.nl)