Turkish Tea Time deel 5

Ja heel moeilijk te bevatten, het is nogal wat. En super verdrietig voor de ouders.

Mk…ja ik kan het me leventig voorstellen dat je er nig moeite mee hebt.ik ken ook het traject niet. Misschien heeft hij wel de op dracht van de psychiater gehad om het zelf openbaar te maken gehad en het daarom samen met zijn ouders aan zijn broers en opa en oma te vertellen. Oma kon het niet voor zich houden en heeft het dus aan haar andere dochter verteld en dat is natuurlijk ook mijn schoonzus ( 2 broers en 2 zussen met elkaar getrouwd,) en die belde mij vanmorgen.

Volgens zeggen.zit hij nu dus al aan medicijnen… Dus die krijg je pas als je in het traject zit. Voor geslachtverandering…dus hij heeft denk ik al de nodige gesprekken gehad. Ik hoop alleen dat dit het echt is wat hem dwars zit en niet zoals al die andere keren aandacht trekkerij was.

hi ladies

goedenavond, ikke lekker boekkie gelezen en een soort van date gehad. was gezellig

@ viev so. nou lekkere binnenkomer. ik denk dat je het beste juist de familie kunt steunen door aan te geven dat je er behoorlijk van slag door bent. als je er niets over zegt dan wordt het helemaal zo beladen. t moet wel te bespreken zijn, wie weet hebben ze juist daar behoefte aan

@ trl was is austerlitz? klinkt als… maar is het vast niet
@ roanna ja was mooi weertje he? lekker getippelt dus?

@Viva: Sorry, dat ik zo abrupt afbrak vanavond, maar kreeg zelf even visite van de zoon die een paar dagen met z’n nieuwe lief en haar kids op vakantie was geweest en even zijn verhalen wilde vertellen.

Het is zeker een schok voor die ouders en famillie, maar ik ben het wel met Mexx eens, hoe zij het verwoord.

Mijn nicht waar ik altijd meer op vakantie naar Spanje ging heeft het jaren geleden met haar zoon gehad. Even oud als onze R. en in de vakantie’s altijd samen. Hij woonde 4 jaren op zich zelf met een meisje. Het ging uit en toen bekende hij dat hij homo was. (Oke, wel een andere situatie) Niemand, maar dan ook niemand had dit ooit vermoed. Mijn nicht was zo boos en zo verdrietig, dat ze zijn 1e (homo) liefde echt de deur uit heeft weten te werken, maar hij ging toch zijn eigen weg en eigen gang.

Nu heeft hij een een hele lieve vriend van Spaanse afkomst en ze zijn zo’n leuk stel en mijn nicht heeft zich er op een gegeven moment bij neegelegd en mee verzoent en ze zou ze nu voor geen goud meer willen missen. Ze hebben een eigen huisje gekocht en zijn zo gelukkig samen en mijn nicht ziet dat nu ook en is er helemaal aan gewent.

Wat ik hiermee wil zeggen, wij verwachten altijd van onze kinderen huisje, boompje, beestje, maar dat is dus niet altijd bij iedereen zo. Je hebt ze nu eenmaal met een ander gedrag. Ik denk dat we nog geeneens van een afwijking mogen spreken, want sommigen zitten nu eenmaal in een ander lichaam en dat moeten we respecteren.

Natuurlijk is het schrikken voor de familie, vooal als je iets niet voorziet, maar ik denk wel… misschien heb ik makkelijk praten, dat ik mijn kind toch zou steunen, als hij dat zelf ook wil. Wie weet hoe gelukkig ze allen straks zijn. Kwestie van afwachten. Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte maar ook wijsheid. Valt allemaal niet mee, denk ik.

Voor zo weltrusten all. :kus:

@Bloem: We hebben de afgelopen week 3 x getippeld, waarvan 1 keer behoorlijk nat geworden en vanmiddag nog een kilometer of 3 gedaan. We hebben er momenteel gewoon schik van. Hahahah. En ik ben ook nog 2 kilo kwijt en daar hoef ik het niet eens voor te doen. lol2 Laten we zeggen… gaat lekker zo. :wink:

Truste en voor de werkenden weer… werkse morgen.

Goedemorgen…

@Viva: dat het schrikken is lijkt me logisch…dingen die niet alle daags zijn, en 'zomaar uit de lucht komen vallen. Ik heb een collega gehad, andersom, vrouwelijk naar mannelijk. Kwam op een dag naar me toe: Ik ga hier weg, en kom over een jaar misschien 2 terug als jongen/man…
Je verwacht t niet… maar… MAAR…
Voor ze in het traject komen moeten ze tig sessies met een psycholoog door, gespreksgroepen dacht ik zelfs. In ieder geval moet je erop rekenen dat die jongen al meer dan 1 jaar(waarschijnlijk langer) al bezig is met de ‘voorbereidingen’ voor dit goed gekeurd is… Kan me trouwens voorstellen dat je in die periode niet echt goed in je eigen vel zit, zeker niet als je het gevoel hebt dat je vel het verkeerde geslacht heeft…
Dat hij ‘zichzelf’ wilde bewijzen met zulke stoere beroepen kan ook een manier geweest zijn om zichzelf ervan te overtuigen dat hij ‘een gewone man is’ … zeg maar…

Toen bij mij zus en zeker zulke erge omstandigheden heb ik ervoor gekozen om niet te praten/te beginnen. Ik dacht: Ze zijn toch al stuk, en zitten niet op mij en mijn idee/gevoel te wachten. Daar waren zij heel verdrietig om, want ze dachten daardoor dat ‘wij er even overheen gestapt zijn’ en zij ‘alleen’ stonden. Ik zou zeggen: Zeg dat je het gehoord hebt, dat je niet goed weet wat je ermee moet, en dat je er voor ze bent. Dat je graag van hen wilt weten hoe zij het fijn vinden dat jij reageert: wel vragen/niet vragen; erover beginnen/je mond houden en dergelijke…

Maar het is hoe dan ook een heel heftige situatie en tijd voor iedereen!!
Wat een dappere beslissing van je neef…

Nou ik vandaag nog, zo even tandarts bellen voor die afgebroken kies.

Ben doodmoe, Rubbie ook. We zijn zo ongelofelijk aan vakantie toe…BAH… lijf op, steeds moe, spanning in lijf en huis daardoor (klinkt stom maar omdat je zo moe bent zijn we gewoon prikkelbaar)
Normaal al 1 vakantie minimaal gehad, nu niet echt…
Ach nog 7 wkn overleven zeg maar…

:NETHERLANRoanna:19 juli: Den Haag:NETHERLAN

Mexx: 20 t/m 23 Juli: Praag
Linda: 21 juli t/m 4 augustus: Houthalen-Belgie
Roanna: 28 Augustus t/m 7 September Tosmur Grand Uysal ( via Gazipasa)
Viva: 28 augustus t/m 14 september Tosmur Grand Uysal (via Gazipasa)
Beps: 4 sept tm 14 sept: Kusadasi
Jac: 4 september tm 18 september: Turgutreis
Mexx: 16 september t/m 27 september Kusadasi
Wendy: 24 sept t/m 28 sept, Heijderbos, Limburg
Trl: 27 sept t/m 30 sept : Eurodisney

En de verjaardagen nog …

01/08 Linda
22/08 koliboli
25/08 Vivaturkije
10/09 Raak
18/09 Wendy
13/12 Trl
29/12 MK & Bloem
10/01 Mexx
22/01 Roanna
04/04 Beps
28/06 Toos*

Viva,tuurlijk is zoiets altijd schrikken,en zal het even tot je door moeten dringen.Ben het dan ook wel met Mexx eens…Wie weet heeft hij het al die jaren niet bekend durven maken bang voor de reacties.Misschien wordt hij straks als vrouw wel heel gelukkig.Knap dat hij het nu heeft durven toegeven. Sterkte voor jouw en je familie om eraan te wennen.

Bloem,Austerlitz is een dorp vlakbij Zeist.In 1804 is er een legerkamp neergestreken met een generaal van Napoleon Bonaparte die daar een piramide heeft gebouwd. Er is ook een speeltuin met wat attracties in de buurt als je dan door het bos loopt kom je bij de piramide uit.Schijnen ook mooie wandelroutes te zijn :wink: http://www.pyramidevanausterlitz.nl/fietsen.htm

mogguh girls

ugh maandag x 3 ofzo… brak… nie normaal. maar het zonnetje schijnt wel. heb wel trui en vest aan want toch zo koud op t werk. niet echt een leuk vooruitzicht

@ beps dat worden dan 7 lange weken :wink:
@ trl owh leuk, dank je

Dat hoop ik niet… Laat die tijd maar vliegen!!

Ook goedemorgen.

Ik sluit me verder weer even aan bij alles wat al gezegd is en heb daar niets meer aan toe te voegen, dan Viva… mocht je er met ons over willen praten… we zijn er ook voor jou hoor. Hier of prive.

@Beps: Oei… dan zeker maar even gauw naar de TA, voordat je nog meer last krijgt.
Tja… daar kan ik inkomen, dat je nu echt vakantie toe bent. Ook wij hebben er normaal al een opzitten, maar we hebben in ieder geval nog wat tegoed. En die kleine irri’s… ook als je niet werkt, zijn die er hoor. Here the same en dan moet je er toch even tussen uit. Even naar een andere omgeving.

Hier is het nog zonnig en droog, maar ik hoorde dat het vanmiddag weer met bakken gaat komen. We wachten het weer af.
Iedereen een fijne dag en voor de werkenden… werkse.

Hier weer niets bijzonders dan vanmiddag even weer fysio.

:dag:

Kies gemaakt, afspraak met de HA over medicatie ed…(Wil mn hormoontoevoeging afbouwen en de overgang laten komen. Denk dat dan dat vocht ook verminderd) en mn lijf dat niet wil. Rubbie is bang voor suikerziekte dus dat moet hij ook maar eens onderzoeken dan…

En verder: NIETS… bah… straks werken, maar moet opletten dat ik niet om 12 uur in de auto stap haha moet vandaag pas om 16 uur weg

Zoo zat ff op zoover te lezen,maar wat ik nu lees,kan je maar beter niet in het hoogseizoen in batih*n zitten… Gelukkig hebben wij van dit alles geen last gehad.

Dat is elk jaar, verleden jaar was het ook zo TRL!!! Dus wij dachten: OHOH…

Dat beloofd wat als ik straks aan het hoogseizoen vast zit,misschien maar wat anders zoeken dan,blijkt maar weer dat er te weinig ruimte is nu het nieuwe gedeelte volop vol zit.

Hallo meiden.

dank jullie wel voor alle steun hierzo…het is nog steeds een onwezenlijk gevoel wat er bij mij heerst…maar ik ga toch Beps haar verhaal ter harte nemen…Wel zeggen dat ik het weet, en of ik wat voor hun kan betekenen…maar zie er wel tegenop om er over te beginnen echt waar.

Beps gewoon nog ff doorbikkenen meis…en hopelijk heeft rubbie geen suiker.
Bloem in de kou getsie…is zo vervelend.
Tlr. even historisch bezig geweest dus…ach als je maar leut hebt nietwaar.
Mexx jij ook nog bedankt.
Roanna 2 kilo kwijt door het tippelen…
Nou hier hoef je ff niet te gaan lopen het komt weer eens met bakken naar beneden.

Rubbie is bang dat ikke suiker heb haha… ik niet hoor, al kan ik wel zo ‘onrustig’ worden als ik teweinig eet(had ik dus ook giga last van bij het eiwitdieet) dus… zou kunnen…
Maar goed… wel slim meis. Je hoeft niet veel te zeggen: Maar iets als: Ik weet ff niet wat ik zeggen moet, dus… hoe vinden jullie het het prettigst?? Zoiets

@TRL: Ja dat is waar… daar denk ik nooit aan: Ik ga niet in deze tijd ;)!!!

Beps heb schoonzus al gebeld, haar verteld dat ik het weet en dat ik er voor haar en zwager en Neef/nicht ben. Ze vond het fijn dat ik/wij zo ruimhartig waren, ze was vreselijk emotioneel, wat logisch is. Voelt zichzelf vreselijk schuldig en dacht dat het haar schuld was. Dat heb ik even uit haar hoofd gepraat…nogmaals dank voor het aanhoren van de sores hierzo…