@Sev>Wat zijn donderbeestjes?? Of ben ik nu heel erg dom bezig haha!!!
x
@Sev>Wat zijn donderbeestjes?? Of ben ik nu heel erg dom bezig haha!!!
x
En ik moet er heel dringend wat kilo´s vanaf,als ik ga winkelen wordt ik helemaal depri pffffffff.:mad:
@ Cyn: Onweersbeestjes, fruitvliegjes???
Yep datis het,ik kon maar niet op het nederlands woord komen.
weet ook niet hoe de echte naam zijn maar hier zeggen we donderbeestjes. Heb al een foto gezocht maar blijkbaar staat het ook niet onder die naam op internet…
ze zien eruit als kleine fijne streepjes van wss maar een millimeter groot. Ze zitten vaak op je of aan vensters en ze kriebelen en jeuken verschrikkelijk ! Weet je het nu Cyn ? ![]()
Wat zijn onweersbeestjes?
Met warm en drukkend weer, tegen onweer aan, lijkt de lucht soms vol kleine, zwarte insecten. Het zijn tripsen, ook wel onweers- of donderbeestjes genaamd. Ze gaan bij voorkeur met dit soort weer de lucht in en komen dan in onze ogen of in het zweet op onze armen terecht.
**Onbekend maar belangrijk **
Tripsen zijn bij het grote publiek nauwelijks bekend, behalve tijdens warme dagen en misschien bij mensen die hun kamerplanten minutieus inspecteren. In de land- en tuinbouw zijn ze echter berucht. Ze zuigen bladcellen leeg en kunnen schimmel-, virus- en bacterieziekten overbrengen. In Nederland zijn 147 soorten vastgesteld, waarvan 14 niet inheems zijn en tien uitsluitend in kassen voorkomen. Van de inheemse soorten brengen 12 soorten min of meer ernstige schade aan de gewassen toe, bijvoorbeeld de erwtentrips (Kakothrips robustus), de tabakstrips (Thrips tabaci) en de perentrips (Taeniothrips inconsequens). Een virusinfectie bij de tomaat (‘tomata spotted wilt virus’) wordt door verschillende soorten tripsen overgebracht. Er zijn ook (voor ons) nuttige tripsen die andere, schadelijke organismen eten. De rooftripsen van het geslacht *Scolotrips *bijvoorbeeld voeden zich met mijten.
@Sev: Bedankt voor de uitleg. Weer wat bijgeleerd.:rolleyes:
graag gedaan ![]()
Hallo allemaal,
kan iemand mij misschien helpen?? Ik wil namelijk snel naar Antalya, maar ik kan geen goedkope tickets vinden. Weet iemand misschien hoe ik aan goedkope tickets kan komen? Btw ik zoek alleen vluchten en geen hotelverblijf.
Alvast bedankt,
Fashion
Volgens mij zal je momenteel geen vluchten vinden onder de 200€ helaas… Het is volle seizoen en de meeste vluchten zitten ook vol…
Mss weet Cyn wel iets ?
denk ook niet dat de tickets nu erg goedkoop zijn.
ik heb voor de laaste week van augustus ook alleen een ticket en heb in de 300 betaald…succes met zoeken.
@sev…wij noemen ze hier ook donderbeetjes…maar nu weinig last ervan…gelukkig
Haha heel duidelijk Sev!! Thank you!!! Had net vet smerige macaroni met roerbakgroente:( echt heel vies!!! Moest er 225 gram van opeten maar kon echt niet meer dan 100 gram op hoor!!
x
Dat dacht ik al. Er was wel een vlucht naar Antalya voor vandaag met transavia voor 60 euro (ex.Luchthavenbelasting), maar die was vol.:@
Ik zoek nu naar een andere, maar volgens mij is het ook haast onmogelijk om voor zo een prijs nog een vlucht te vinden:P
@Cyn: hihi als ik je nog kan helpen met je dieet: ‘Het sevgilim dieet’ wil ik wel alle dagen hier zo een smerig tekstje plaatsen over een of ander beest
Heb je direct geen honger meer. Was die pasta niet lekker ? Klonk heerlijk nochtans ![]()
22 july Antalya vanaf amsterdam 169 euro
of vanaf eindhoven 79 euro weet niet of ik de website hier mag plaatsen
O ja?
Kan je mij die site even geven dan?
@ Fashion: Heb je ook al even bij www.corendon.com gekeken?
Als je volgende week weg wilt, kost je een enkeltje incl.LH €125 vanaf Eindhoven.
aha… naja