Vannacht ook eens een keer goed geslapen!!! Raken we gewend aan de hitte of ligt het aan ons tekort aan slaap? Waren vannacht wel minder muggen dan anders, zal ook wel schelen, hoef ik tussendoor niet met de mepper op jacht.
Gisteravond nog een hele poos in de tuin gewerkt, was er eigenlijk nog te warm voor maar moet toch een keer gebeuren :sick: . Fijn om kind te zijn dan…kleine heeft tot 21.30 uur in het zwembad gelegen.
Gisteravond ook nog een heftige discussie gehad met mijn vriendin (diegene waar ik anders in mei mee naar Turkije zou gaan) :mad: . Ze had gehoopt dat ik nu mee zou kunnen. Ik had telkens aangegeven dat die kans ontzettend klein was omdat het te duk is op het bedrijf, kunnen dan pas op het laatste moment beslissen. En dat ik niet van plan was om 800 euro neer te tellen voor ons extra reisje. Want ja, ze wil ook niet in een simpel hotel zitten, moet wel wat luxe hebben. Kreeg gisteren dus allerlei verwijten aan mijn hoofd geslingerd, dat ze nu niets meer kan regelen. Opeens had ze mee gewild met een reis voor alleenstaanden maar heb haar er nog nooit over horen praten. Zei in mei zelfs dat ze dit jaar dan wel thuis bleef als ik nu niet zou kunnen gaan. Ik was echt ff bloedlink , ze toont zelf totaal geen initiatief en als het dan niet gaat zoals ze wil schuift ze de schuld bij een ander in de schoenen. Gelukkig trok ze later bij en gaan nu misschien volgende week een paar dagen naar zee als er daar nog iets vrij is. Heb nog een paar hotelbonnen liggen die dit jaar op moeten (hebben ze mijn man een paar jaar geleden eens aangesmeerd). Kom misschien wel jou kant uit Cyn, zag dat Alkmaar ook in de gids stond, en die kaasmarkt leek me wel leuk om eens te zien!!!
@Mar: wat stom van die vriendin ! Kan jij toch niet aan doen dat het niet gaat ? Iedere persoon heeft zn eigen werk en vakantieregeling ! ahhhh
Inderdaad een rare reactie Mar,het zal dewarmte wel zijn daar worden sommige menesen een beetje kribbig van.
En inderdaad als vriendinnen moet eens kunnen zeggen wat je er van vindt een goede vriendschap is hier echt wel tegen bestand.
Het is ook te gek om nu het dubbele te betalen voor hetzelfde hotel.
@Bep,hoe is je kapsel geworden of heb ik ergens een berichtje gemist?
@Sev, ik zie je foto ook niet!!!
@Mar, zal ik je eens wat leuks vertellen… Ik ben zelf nog nooit op de kaasmarkt geweest haha… Er dat terwijl het nu mooi weer is, ik vrij ben, en er kaasmarkt is… Je weet wel dat het alleen s’morgens is???
x
@Sev
Valt me ook ontzettend van haar tegen! Heb pas een jaar of 5 wat meer contact met haar, zij had een relatie met een vriend van mijn man, en wij gingen de laatste jaren altijd met hun op vakantie. Ging eigenlijk altijd heel goed terwijl we juist heel verschillende types zijn. Ben ik heel onafhankelijk, zij heel afhankelijk. Ik ben een vechter, zij speelt het liefst het slachtoffer. Ben er steeds voor haar geweest sinds haar vriend de relatie in oktober verbroken heeft, trouwens als enige van de vriendengroep want de rest heeft haar laten vallen als een baksteen, dit komt ook door haar negatieve instelling. Wil haar niet laten vallen maar het is zo ontzettend moeilijk om haar te helpen. Wil je ergens met haar heen dan is het in de eerste instantie goed en later belt ze af met een smoesje. Bioscoop, uit eten, winkelen, noem het maar op. En dan later klagen dat ze nergens anders komt dan met haar moeder bij familie. En dan de verwijten richting haar ex want hij heeft haar hele toekomst verknalt. Is natuurlijk heel moeilijk als een relatie eindigt na 14 jaar, maar wat stelt het voor als 1 van de partijen niet meer gelukkig is, juist verstandig om dan te stoppen voor er kinderen zijn. Ze zal toch eerst in moeten zien dat ze zelf verantwoordelijk is voor haar eigen geluk. Maar ja, we zien wel hoe het gaat lopen. Hoop dat ze in ieder geval die paar dagen wel kan genieten als we besluiten te gaan. En dat het niet een grote therapeutische sessie gaat worden.
Maar Cyn toch!!! De kaasmarkt is toch DE toeristische attractie van Alkmaar, of heb ik dat mis?
Is dat iedere morgen dan in de vakantie? Of ook nog op bepaalde dagen?
Is heel vermoeiend zo`n vriendschap en zeker als zo iemand ook nog zo afhankelijk is van jou.
Z e zou blij moeten zijn dat jij haar ook niet heb laten vallen,eigenlijk zegt dat al iets over haar dat iedereen haar heeft laten vallen.
Ik krijg het gevoel dat ze terwijl ze die relatie nog had enkel maar geaccepteerd werd omwille van die relatie en niet om wie zij Is of voor haar karakter.
Van haar kant mag dan ook wel wat meer inspanning komen om die vriendschap .
@Marion: is wel best lastig zo een vriendin. Ooit had ik ook zo eentje. We kenden elkaar door en door. Maar toen ging ik naar een andere school en was ze wat jaloers dat ik daar andere vrienden maakte. Voorheen had ik enkel haar. Kon ze niet echt goed verkroppen, ook toen ze me achterna kwam naar die school maar dan een jaar lager (en ze had al eens gedubbeld) Nou, en zij was altijd gewoon dat ik na een ruzie het ging goedmaken. Maar door juist naar een andere school te gaan, heb ik leren voor mezelf opkomen, nieuwe vrienden maken en vond ik héél leuk ! Tot die laatste ruzie, dat ik niet meer achter haar aanliep om het goed te maken. Had al genoeg goedgemaakt terwijl het niet altijd mijn schuld was. En zij was té koppig om naar mij te komen. Nu zijn er al 2 jaar verstreken dat we niet meer tegen elkaar babbelen. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet erg, heb véél nieuwe mensen leren kennen zonder haar dan dat ik moest ik haar vriendin nog zijn, ik niemand meer zou hebben omdat alle aandacht naar haar moest… Nou ja, pech dan, ben veel gelukkiger nu, moet niet altijd denken: heb ik nou wat verkeerd gedaan ? Een echte beste vriendin heb ik sindsdien niet meer, en hou ik bewust zo, want hoe groter de vriendschap, hoe meer verplichtingen… En juist de vrienden die ik NU heb, kan ik mezelf bij zijn. Heb ik eens geen zin om te gaan, kom ik er eerlijk voor uit en ze respecteren het.
HELP : hoe moe ik hier een foto plaatsen?
Klopt helemaal Jill! Waren er verschillende in de vriendengroep die haar gewoon ontweken. Ben dan toch weer heel anders dan de rest van de club en probeer vooral te kijken naar de positieve kanten van iemand. Want ze heeft ook heel lieve kanten. KAN haar niet laten vallen, zit gewoon niet in me. De enige die haar kan helpen is een goede psychiater anders komt ze hier nooit uit. Maar hoe krijg je iemand die lijkt te genieten van het slachtoffer spelen zover?
owww jééj , daar kan ik nu echt niet tegen zie, mensen die altijd het slachtoffer willen spelen pffff
@marion
Leuk zo’n vriending
wat oneerlijk dat ze jou dit verwijt. Best vermoeiend zo een vriendschap in stand te houden.
@sev
Een wijs besluit om met die vriendin te kappen, de ‘liefde’ moet wel van 2 kanten komen.
@marion
Dan is ze ook vast iemand die altijd denkt dat de hele wereld tegen haar is.
Het is natuurlijk ook niet leuk als je relatie na 14 jaar stopt, maar je moet toch weer verder. En als je vaak negatief bent, dan vind je ook niet zo snel een andere vriend.
nou, een relatie verbreken na 14 jaar is ongetwijfeld hard maar er moeten toch ook veel mooie momenten geweest zijn ? Anders blijf je geen 14 jaar bij elkaar lijkt me… En ok, is niet leuk, maar om zo verbitterd te zijn ? Als je het gedaan maakt na zo een lange tijd, moet het zijn dat een of beide partijen niet gelukkig was, en is het beste wat je kan doen uit elkaar gaan vooraleer je elkaar meer en meer begint te irriteren. Kan je toch je eigen geluk gaan maken ?
Ik moet er niet aan denken dat mijn huwelijk op de klippen zou lopen,maar de eerlijkheid gebied me dat ook na 23 jaar je er nog elke dag aan moet werken.
@Jill
Klopt dat je er aan moet blijven werken. Zou er ook niet aan moeten denken hoor, vooral niet omdat je samen een kind hebt, wordt er dan toch de dupe van.
Die vrienden van ons woonden nog niet samen en hadden nog geen kinderen. Maakt het dan toch allemaal wat gemakkelijker.
@jill
Nog 2 jaar dan heb je groot feest.
@marion
Hoe oud is je kind?
Yep MK bij deze ben jij en iedereen uitgenodigd